BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Stillingen som teamleder i Familierådgivningen Børn, dækker området for børn i alderen 0-14 år. Vi arbejder med opgaver indenfor Barnets Lov.
I afdeling Børn er vi tre teams, med 12-14 medarbejder i hvert team, med hver deres teamleder. Teamlederne refererer til kontorchefen for hele Familierådgivningen.
I stillingen som teamleder har du både det faglige ansvar for teamets børnesager og er personaleleder for medarbejderne i teamet. Teamlederne skal understøtte socialrådgiverne i det komplekse samspil med forældrene og barnet.
Vi er kendetegnet ved at have et stærkt og tæt lederteam, der har fokus på fælles tilgang, ensartet serviceniveau og stor hjælpsomhed. Vi samarbejder på tværs i afdelingen og vi ser det som et fælles ansvar at løse opgaver i alle sagerne hjemmehørende i afdelingen Børn.
Vi ønsker os en teamleder som er nærværende og tilgængelig for medarbejderne, og som er med til at tage et fagligt og økonomisk ansvar for den fortsatte udvikling af teamet og afdelingen. Du skal have lyst og evne til at lykkedes med at få høj faglighed og styr på økonomien til at gå hånd i hånd.
Du har ambitioner for den faglige kvalitet, og har lyst til at være med til at udvikle kvaliteten over de kommende år sammen med vores dygtige socialrådgivere.
Du ser dig selv som en der naturligt medvirker til at støtte op om det gode samarbejde på tværs af hele Familieområdet, på skole- og daginstitutionsområdet og med sundhedsplejen.
På Familieområdet ser vi Myndighed og Tilbud som hinandens forudsætninger for at kunne løse opgaverne for familiernes bedste. Vi er sammen om opgaven og med respekt for hinandens forskellige funktioner.
Vi ønsker et stærkt og sammenhængende lederteam i Familierådgivningen. Vi er bevidste om, at vores forskelligheder er vores styrke. Vi har hver dag fokus på løsning af vores kerneopgave, som er at sikre trivsel og udvikling for børn, unge og familier i udsatte positioner.
Vi har et tæt samspil med LokalMED, hvor både arbejdsmiljø, kompetenceudvikling og nye initiativer i organisationen drøftes. Vi er optaget af at sikre, at der i Familierådgivningen er et godt arbejdsmiljø - for os er alles trivsel vigtig.
Dine kompetencer og egenskaber:
- Baggrund som socialrådgiver eller lignende og erfaringer med at arbejde i en Familierådgivning.
- Viden om Barnets Lovs bestemmelser eller ønske om at tilegne dig viden herom.
- Høj faglig standard med fokus på inddragelse af børn og familier.
- Målrettet og udviklingsorienteret med afsæt i kerneopgaven.
- Resultatorienteret med evne til at skabe følgeskab.
- Troværdig og autentisk i din ledelsesstil, og ser tillidsbaseret ledelse som et must.
- Samarbejdsorienteret både internt og på tværs.
- God til at kommunikere både skriftligt og mundtligt.
- Gerne erfaring med personaleledelse og/eller som faglig leder og ellers en stærk lyst til ledelse.
- Har evnen til at skabe ro og overblik sammen med teamet og medarbejdere, når opgaverne bliver komplekse.
- Kan tilslutte dig værdierne: faglighed, ansvarlighed, nysgerrighed og samarbejde.
Du får:
- Et job med mening og masser af udfordringer, og hvor din indsats har betydning for de mest udsatte børn og familier i Esbjerg Kommune.
- Mulighed for lederuddannelse på diplom niveau.
- En arbejdsplads, hvor der er fokus på ikke at have en nulfejlskultur, men et sted, hvor vi lære af hinandens gode og mindre gode erfaringer.
- En god introduktion med tilgængelig sparring. fra teamlederkollegaer, nærmeste leder og kommunens egne lederkurser.
- Mulighed for supervision og coaching, med fokus på fortsat udvikling af egne lederfærdigheder.
- Et arbejdsfællesskab med en uhøjtidelig omgangsform hvor vi spiller sammen, spiller hinanden gode og hvor vi vægter tillid, åbenhed og hjælpsomhed højt.
Vores overordnede organisering:
Familierådgivningen består ud over Børn, af en afdeling bestående af to ungeteams og en afdeling bestående af specialsager (handicapsager) og psykiatrinære sager. Derudover har vi en fælles indgang til organisationen gennem et mindre antal socialrådgiver, kaldet Modtagelsen, og alle afdelinger understøttes af en fælles administration. Vi er i alt knap 140 ansatte.
Familierådgivningen ledes af 8 teamledere, 1 sektionsleder og 1 kontorchef.
Familieområdet er en del af det specialiserede socialområde ”Social barn-ung-voksen” og hører hjemme i Borger- og Arbejdsmarkedsforvaltningen. Politisk er Familieområdet forankret under Børn- og Familieudvalget.
Familierådgivningen har til huse på Storegade 182 i Esbjerg.
Du kan læse mere om Esbjerg Kommune på vores hjemmeside www.esbjerg.dk
Har stillingsopslaget vagt din nysgerrighed og har du lyst til at hører nærmere? - så er du velkommen til at kontakte kontorchef for Familierådgivningen - Karina Meyer Olesen telefonnr.: 76 16 06 91.
Løn- og ansættelsesvilkår:
Stillingen er på fuld tid med forventet tiltrædelse den 1. november 2024.
Det forventes at du har kørekort til almindelig bil, da kørsel udenfor Esbjerg by kan forekomme. Familierådgivningen har tjenestebiler til rådighed.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Ved ansættelse i stillingen vil børne- og straffeattest blive indhentet.
Alle kvalificerede ansøgere uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
Går du videre efter ansættelsessamtale, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet referencer.
Ansøgningsfrist:
18. oktober 2024
Samtaler forventes at finde sted onsdag den 22. oktober 2024.
Ansøgningen sendes elektronisk – klik på ”send ansøgning” nederst og vedhæft din ansøgning, CV samt andet relevant dokumentation.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Esbjerg kommune, Storegade 182, 6705 Esbjerg Ø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6123837