BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger 2 nye kollegaer til Aflastningen Gammelby Strandvej, da en kollega skal på uddannelse og vi derudover har brug for en kollega mere til at spille ind i vores dejlige hverdag. Der er tale om 2 stillinger og du bedes i din ansøgning skrive om det er den ene eller begge stillinger du søger;
Den ene stilling er en særlig stilling på 28 timer/ugentligt og arbejdstiden er placeret mandag-fredag 6.00-11.00 samt hver 3. tirsdag fra 6.00-16.00, da vi har personalemøde. Weekendarbejde forekommer derfor ikke på fast basis. Stillingen er tidsbegrænset i perioden fra 1/8-2024 (eller snarest derefter) - 31/5-2025.
Den anden stilling er på 30 timer/ugentligt og arbejdstiden vil være i skiftende vagtlag med arbejde hver 2. weekend. Stillingen er tidsbegrænset i perioden fra 1/8-2024 (eller snarest derefter) – 31/7-2025.
Lidt om os og hvad vi kan tilbyde dig:
I juni 2021 etablerede Udviklingscenter Vest; Aflastningen Gammelby Strandvej. Vi søger nu 2 socialfaglige medarbejdere, som ser værdien i en meget omskiftelig hverdag, hvor vi i sandhed kan sige, at 2 dage ikke er ens. Vi yder støtte til borgere med nedsat fysisk og psykisk funktionsevne, der har vidt forskellige behov for støtte i hverdagen, når de er i aflastning hos os. Der er 9 lejligheder, hvoraf der i 3 lejligheder bor borgere efter SL§107 og de resterende 6 lejligheder er til de 26 borgere, som kommer et varierende antal døgn om året i aflastning efter SL §84.
Vi arbejder målrettet på at skabe den bedst mulige hverdag for alle borgere på tilbuddet. Vi tager altid afsæt i borgernes individuelle behov og da borgernes funktionsniveau spænder meget bredt, gør vi meget ud af, at vi møder dem med respekt og tager afsæt i hvad de præcis har brug for hjælp til og det, der betyder noget for den enkelte.
Vi hjælper hinanden, hvis tempoet i perioder bliver for højt og har et godt kollegialt fællesskab på tværs af faste medarbejdere og vikarer.
Vores hverdag er meget afvekslende, da det aldrig er den samme konstellation af borgere i tilbuddet. Det stiller store krav til os som medarbejdere i forhold til at være omstillingsparate, fleksible og løsningsorienterede.
Der er stor frihed i at planlægge hverdagen omkring borgerne i samarbejde med kollegaerne; både i form af ture ud af huset, aktiviteter i tilbuddet, temaer, madlavning mm. med afsæt i borgernes individuelle behov og interesser.
Vi laver pt. selv mad i tilbuddet og borgerne deltager i det omfang, de formår og har lyst til at deltage.
Da tilbuddet blot er 3 år gammelt, giver det vores nye kollegaer rig mulighed for at være med til at bidrage til den udvikling af tilbuddet, som vi kontinuerligt er i gang med og som vi alle sætter en stor ære i.
Hvem er du?
Vi har selvfølgelig gjort os nogle tanker om, hvilke kvalifikationer vi drømmer om, vores nye kollegaer har, og vi ser gerne, at:
- Du har en socialfaglig baggrund eller også har du erfaring inden for arbejdet med udviklingshæmmede borgere og lyst til at gøre en forskel for dem
- Du har kendskab til pædagogik der understøtter borgere med autisme og ADHD
- Du er en holdspiller, men kan også varetage selvstændige opgaver, når det gælder
- Du er en aktiv medspiller i at skabe trivsel – både hos borgerne såvel som blandt kollegaerne
- Du formår at regulere dig selv i arbejdet med borgernes sociale udvikling og reflektere over egen praksis – både i samarbejde med kollegaer såvel som på skrift.
- Du besidder gode skriftlige kompetencer og formår at samarbejde bredt – internt, såvel som eksternt – vi dokumenterer i Sensum One
- Du bliver motiveret og begejstret af, at være i tæt relation med borgerne
- Du tager initiativ ind i arbejdet med og omkring borgerne
- Du har kørekort – vi har en bus og en bil til rådighed på tilbuddet.
- Måske kan du spille guitar eller også har du måske en kreativ interesse, som du vil kunne bringe i spil i relation med borgerne – de holder nemlig rigtig meget af at være i fællesskab med hinanden og personalet.
Lidt om det praktiske:
Hvis du har spørgsmål eller er nysgerrig efter at høre mere om jobbet, så er du velkommen til at kontakte tilbudsleder Julie Laura Jensen ved at sende en sms på tlf. 24 41 04 29 med besked om, at du gerne vil ringes op og så vil du blive kontaktet hurtigst muligt.
Vi ønsker, at vores nye kollegaer tiltræder den 1. august 2024 eller snarest derefter.
Arbejdstiden er hhv. 28 og 30 timer/ugentligt. Du må gerne skrive i din ansøgning hvilken af stillingerne du søger – eller om det er begge.
Arbejdstiden for majoriteten af medarbejderne er placeret i tidsrummet 6.30-23 – vi har faste vågne natmedarbejdere på tilbuddet.
Vi arbejder hver 2. weekend (fraset den særlige stilling på 28 timer/ugentligt) og vi yder støtte til borgerne hele døgnet rundt, årets 365 dage.
Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen vil blive aftalt efter principper for lokal løndannelse.
Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest afleveres.
Går du videre efter ansættelsessamtale, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.
Lyder ovenstående som noget for dig? Så tøv ikke, men smid endelig en ansøgning vores vej med det samme.
Ansøgningsfrist og samtaler:
Ansøgningsfristen er den 6. juni 2024.
Ansættelsessamtalerne afholdes løbende.
Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på ”send ansøgning” nederst, og vedhæft din ansøgning, CV samt relevant dokumentation i Word eller PDF-format.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Esbjerg kommune, Kornvangen 9B, 6705 Esbjerg Ø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6054838