Administrativ medarbejder med interesse for økonomi og regnskab

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du skarp på tal og har lyst til at blive en del af en spændende arbejdsplads, så søger vi en økonomimedarbejder, der vil være med til at sikre stabil og sikker udbetaling af støtte til den grønne omstilling.

Vi arbejder hver dag for at fremme den grønne omstilling. Vi varetager opgaven med udbetaling af støtte til produktion af vedvarende energi i Danmark. Det er alt fra vindmølle- og solcelleparker til borgernes solceller på taget, og der udbetales ca. 500 mio. kr. om måneden. Du bliver derfor en vigtig del af den grønne omstilling.

Om jobbet Du bliver en del af det team, der varetager udbetaling af støtte. Du vil få 11 kollegaer med en faglighed, der rummer data, statistik og økonomi. Du vil – sammen med resten af teamet – være involveret i arbejdet med udvikling af vores IT-systemer. Faglig sparring og videndeling går hånd i hånd med en travl hverdag, og en uformel omgangstone – vi har det sjovt, mens vi arbejder dedikeret.

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være deltagelse i opgaver vedrørende:

• Afregning og afstemning af støtteudbetaling til ca. 100.000 kunder.

• Håndtering og behandling af store datamængder i Excel.

• Besvarelse af forespørgsler fra kunder og øvrige ad hoc opgaver.

• Vedligeholdelse af dokumentation.

• Lettere sagsbehandling i forbindelse med porteføljeforvaltning

Dynamisk og fleksibelt er desuden kodeord hos os – og vi vil meget gerne uddybe, enten i telefonen eller til en samtale.

Om dig Der er flere veje til at blive en succes i rollen, men det er en fordel, hvis du har en relevant uddannelse og/eller relevant erfaring fra f.eks. en netvirksomhed, eller lignende.

Vi forventer, at du:

  • er analytisk og struktureret i din tilgang til arbejdsopgaverne, har øje for detaljen, er grundig af natur og leverer resultater af høj kvalitet
  • kan arbejde selvstændigt og let tilegner dig ny viden, også i pressede situationer
  • er fleksibel og robust, samt evner at arbejde med flere opgaver på en gang
  • bevarer et godt humør og motiveres af at finde løsninger på udfordringer, da dagen sjældent forløber helt som forventet
  • har flair for talbehandling, er fortrolig med Excel og er sikker i din kommunikation.
  • er i stand til at samarbejde på tværs af enheden og organisationen
  • tager ansvar for dit eget område, men samtidig er opsøgende og hjælpsom overfor dine kolleger.
Det er en fordel - men ingen betingelse eller forventning - hvis du har kendskab til energibranchen og til et eller flere af følgende it-systemer: KMD-Elements, KMD-Easy, KMD-Udbetaling.

Om os Vi er 11 personer i teamet. Vi er engagerede og finder motivation i den håndgribelige værdi vores arbejde skaber. Vi vægter godt humør og holdånd højt, selvom tempoet til tider kan være højt.

Vi har et godt arbejdsmiljø, bl.a. med fokus på work-life-balance. Der er mulighed for hjemmearbejde i et vist omfang, god fleksibilitet i forhold til mødetid, betalt frokostpause og sociale- og faglige arrangementer med resten af styrelsen

Vi ved, at vi skal tænke ambitiøst, og vi ved, at vi skal tænke nyt. Vores mål er en klog, grøn omstilling, hvor Danmark går foran, og danske erfaringer anvendes globalt. Hvor grønne løsninger, sikker og effektiv forsyning og økonomi tænkes sammen.

Vi er historien om de moderne nørder, stærke generalister og en ledelse, der vil motivere. Vi er 900 kolleger med en særlig holdånd. Vi er faglige. Vi er nysgerrige. Og så tager vi ansvar for fremtiden. For vi har dette til fælles: Vi gør en grøn forskel i hverdagen og for de kommende generationer.

Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til den relevante overenskomst for HK´ere i staten som administrativ medarbejder eller fuldmægtig med rådighedsforpligtigelse. Ansættelsesområdet er Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet med tilhørende institutioner.

Supplerende oplysninger kan fås ved henvendelse til kontorchef Mogens Uhd Nielsen på telefon 33 92 75 32 eller teamleder Linda Wittorff på telefon 33 92 75 92.

Dit daglige arbejdssted er Niels Bohrs Vej, 8 D, 6700 Esbjerg.

Energistyrelsen betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Sådan ansøger du Din motiverede ansøgning med CV, eksamensbevis inkl. karakteroversigt og eventuelle øvrige bilag skal være indtastet senest den 4. februar 2024. Samtaler forventes afholdt i uge 6.

Kandidater til stillingen skal være indstillet på evt. at skulle udarbejde en opgave og en test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Energistyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade , 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5971948

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet