Administrer støtteordninger til grøn omstilling og skab lokal accept - Bliv en del af Center for Energiadministration!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du gøre en forskel for den grønne omstilling – og vil du i øjenhøjde med lokalbefolkningen? Motiveres du af en varieret hverdag med administrative opgaver, hvor du også har kontakt til borgere og virksomheder? Så er du måske vores nye kollega!

Om jobbet Vi arbejder med implementering og administration af statslige støtteordninger, som fremmer den grønne omstilling, og vi søger en faglig dygtig kollega, der har lyst til et job, hvor du gør en håndgribelig forskel.


Områderne, vi arbejder med, er støtte til fremme af vedvarende energi fra sol, vind og biogas mv. Herudover administrerer vi en række ordninger, som skal fremme lokal accept af vindmøller og solcelleanlæg. Du kommer hovedsageligt til at bidrage til administration af enhedens opgaver vedrørende værditabsordningen, VE-bonusordningen og salgsoptionsordningen. Disse opgaver omfatter sagsbehandling, udsendelse af orienteringsmateriale til naboer til VE-anlæg og holde oplæg om disse ordninger på borgermøder i hele landet. Du får i den forbindelse et tæt samarbejde med specialister og jurister på tværs i Energistyrelsen, samt eksterne interessenter.

Du kan forvente en hverdag, der indeholder disse opgaver:

  • Afvikling af borgermøder vedrørende opførsel af vindmøller eller solcelleanlæg. Disse møder afholdes rundt om i landet.
  • Godkendelse af materiale fra opstillere af VE-anlæg til borgerne i lokalområdet om værditabsordningen, VE-bonusordningen og salgsoptionsordningen.
  • Informere og vejlede borgere og virksomheder om deres rettigheder og pligter ved opstilling af vindmøller eller solceller i lokalområdet.
  • Ad hoc opgaver.
Du kan gennemsnitligt forvente en dag om ugen, hvor du skal afvikle et borgermøde ude af huset og uden for normal arbejdstid. Det er derfor et krav, at du har kørekort. Energistyrelsen stiller bil til rådighed.

Du vil få to kollegaer, som du vil samarbejde med, om opgaverne inden for værditabsordningen.

Om dig Vi forventer, at du har en interesse for den grønne omstilling, og at du trives med en udadvendt rolle, hvor spotlyset tilfalder dig. Derudover forestiller vi os at:

  • Du har en videregående uddannelse.
  • Du er struktureret, har øje for detaljen, er grundig af natur og har flair for IT.
  • Du er åbensindet og nysgerrig.
  • Du er i stand til at arbejde fleksibelt og er omstillingsparat.
  • Du er en stærk kommunikator både i skrift og tale, som med blik for modtageren kan formidle komplekse problemstillinger på en kortfattet og forståelig måde.
  • Du er en god kollega med godt humør, der sætter pris på videndeling og faglig sparring.
  • Du har lyst til og mod på at tage ud af huset og gerne erfaring med at holde oplæg i spændingsfeltet mellem private virksomheder og offentlige myndigheder.
Det er en fordel, at du har

  • relevant erhververfaring, fx fra centraladministrationen.
  • erfaring med eller lyst til at afholde oplæg for borgere mv.
Om Center for Energiadministration

Omdrejningspunktet i Center for Energiadministration er effektiv administration. Vi arbejder med en bred palette af ordninger, puljer og tilskud, der understøtter den grønne omstilling. Vi er et centralt kontaktpunkt for mange offentlige og private, store og små aktører og varetager derudover interne servicefunktioner for Energistyrelsen og koncernen som helhed.

Du kommer til at indgå i en enhed (VE-administration) med 32 kollegaer. Dit kommende team består af 10 kollegaer med juridisk, teknisk og administrative uddannelser. I hverdagen kan du forvente en uformel omgangstone, hvor humor og humør er noget vi kærer os om. Vi har en fleksibel arbejdsplads, hvor der er plads til hjemmearbejde og privatlivet.

Løn‐ og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til den relevante overenskomst for akademikere i staten som fuldmægtig med rådighedsforpligtigelse.

Ansættelsesområdet er Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er i Center for Energiadministration, Niels Bohrs Vej 8D, 6700 Esbjerg.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til kontorchef Mogens Uhd Nielsen på telefon 33 92 75 32.

Energistyrelsen betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Ansøgning Du søger via www.ens.dk/job. Benyt funktionen "Søg stillingen" på stillingsopslaget.

Din motiverede ansøgning med CV, fuldt eksamensbevis inkl. karakteroversigt samt eventuelle øvrige bilag skal være indtastet senest onsdag den 29. maj 2024. Der vil løbende blive afholdt samtaler.

Tiltrædelse forventes pr. 1. august 2024 eller hurtigst muligt.

Kandidater til stillingen skal være indstillet på evt. at skulle udarbejde en opgave og/eller en analyse i forbindelse med rekrutteringsprocessen. I forbindelse med rekrutteringsprocessen kan det desuden forekomme, at referencer ønskes indhentet.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Energistyrelsen, Carsten Niebuhrs Gade , 1577 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6054476

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet