Barselsvikar til telefonisk sagsbehandling og patientservice på Kørselskontoret i Esbjerg

dato

Brænder du for at give patienterne en god service over telefonen? Og er du en dygtig sagsbehandler og god til at samarbejde? Så er du måske vores nye barselsvikar på Kørselskontoret, hvor der er en ledig stilling på 28 timer pr. uge pr. 1. maj 2025!

Kørselskontorets opgaver
Kørselskontorets overordnede opgave består af telefonisk visitering til patienttransport både til og fra sygehuset samt ansøgninger om tilskud til befordring, når patienter på egen hånd er kommet til og fra sygehuse i hele landet. Kørselskontoret besvarer og behandler også telefoniske henvendelser fra patienter, plejepersonale samt sygehuspersonale. Herudover vejleder Kørselskontoret personale på sygehusafdelingerne, patienter og andre samarbejdsparterne om forhold vedrørende regler for siddende patientbefordring og tilskud til befordring.

Du vil primært skulle indgå i den daglige drift med visitering til patienttransporter pr. telefon samt sagsbehandling af tilskud til befordring.

Forventninger til vores nye kollega
Vi søger en samarbejdsorienteret kollega med et godt humør, der bidrager til et godt arbejdsmiljø både fagligt og personligt. Du kan for eksempel være kontoruddannet, lægesekretær, sundhedsadministrativ koordinator eller have en anden administrativ eller sundhedsfaglig baggrund. Du må gerne være nyuddannet.

Det er vigtigt, at du har flair for grundig sagsbehandling. Kørselskontoret varetager en patientrelateret opgave og er i mange tilfælde patientens første møde med sygehuset, hvorfor kommunikation med patienterne og god sagsbehandlingsskik er i højsædet. Vi bruger en stor del af vores arbejdstid på at tale i telefon, så du skal kunne lide den telefoniske kontakt og være indstillet på, at det er over telefonen, at vi yder vores service og den gode betjening finder sted. Gode kommunikationsevner er derfor et must, da det forventes, at du er god til at formidle de regler og den lovgivning, som vi arbejder med. Samtidig forventes det også, at du er robust og kommunikativt kan håndtere en telefonsamtale, når den bliver af vanskeligere karakter.

Vi er et kontor, der har travlt, og vi har derfor brug for en kollega, som formår at holde hovedet koldt i pressede situationer og som med tålmodige egenskaber bidrager til den gode relation blandt vores patienter og samarbejdspartnere. Vi løfter i flok, så det er også vigtigt, at du er en god holdspiller, er mødestabil og med en pligtopfyldende tilgang sørger for, at vi kommer godt i mål med dagens driftsopgaver. Derudover ser vi det som et plus, hvis du er ansvarsbevidst og selv bidrager til at løse de udfordringer, som du eventuelt møder i løbet af arbejdsdagen.

Vi arbejder i mange forskellige IT-systemer og du må derfor gerne have gode IT-kundskaber og være hurtig på tasterne, da det ofte går stærkt.

Vi kan tilbyde dig

  • Et job bestående af megen telefonisk patientkontakt, som giver en afvekslende hverdag.
  • Gode og engagerede kollegaer, som vil sørge for, at du får grundig oplæring i regler, visitationspraksis og systemer.
  • En uformel og humoristisk omgangstone, som gør kørselskontoret til en rigtig god arbejdsplads.
Det er vigtigt for os, at du bliver klædt godt på til din nye stilling. Derfor sørger vi for, at du kommer igennem et individuelt tilrettelagt introduktionsprogram, som giver en grundig indføring i arbejdsopgaverne og de værktøjer, som vi anvender.

Organisation og arbejdstid
Kørselskontoret er en del af Økonomi- og Planlægningsafdelingen og er geografisk placeret på Esbjerg Sygehus. Økonomi- og Planlægningsafdelingen er en stabsafdeling med 32 medarbejdere fordelt på Indkøb, Økonomi, Planlægning, Løn samt Kørselskontor.

Kørselskontoret er bemandet på hverdage mellem kl. 07.30 og kl. 15.00. Telefontiden er alle hverdage fra kl. 08.00 til kl. 15.00. Din arbejdstid vil derfor blive fordelt inden for dette tidsrum.

Kørselskontoret består af 3 medarbejdere foruden dig, som primært arbejder i driften samt en faglig koordinator, som indgår i driften ved behov.

Løn og ansættelsesforhold
Ønsker du flere oplysninger om stillingen, så er du velkommen til at kontakte Økonomi- og Planlægningschef Mette Nygaard på telefonnummer 21598303 eller e-mail: meny@rsyd.dk samt faglig koordinator Henriette Andersen på telefonnummer 79183076 eller e-mail Henriette.andersen2@rsyd.dk.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der indhentes straffe- og børneattest forud for ansættelsen.

Har ovenstående fanget din interesse, så ser vi frem til at modtage din ansøgning vedlagt CV og eksamensbevis senest den 17. marts 2025.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 21. marts 2025.

Vi glæder os til at høre fra dig!

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Sydvestjysk Sygehus, Finsensgade, 6700 Esbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/3166a291-879a-474b-bfef-fb6ec5b2430a

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet