BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du bruge din juridiske viden og kompetencer til at forebygge børn og unges misbrug af alkohol, tobak og nikotin?
Regeringen har sammen med en række af Folketingets øvrige partier indgået en politisk aftale om en forebyggelsesplan, der skal nedsætte børn og unges forbrug af alkohol, tobak og nikotin. En del af aftalen indebærer at føre flere kræfter til Sikkerhedsstyrelsens kontrol på området. Det er flere kræfter både i form af hænder og værktøjer, der skal bruges til at udføre en effektiv kontrol.
Derfor får vi brug for mange nye medarbejdere med en række forskellige kompetencer og du skal være interesseret i at arbejde med vores sundhedsområder, der blandt andet omfatter nikotin, alkohol, tobak, tatoveringer, håndkøbsmedicin m.m.
Vi forventer ikke, at du har kendskab til vores områder på forhånd. Der vil være andre gode kollegaer til at tage imod dig. Men du skal være nysgerrig og interesseret i at lære samt villig til at bidrage bredt med dine kompetencer.
Vi er netop nu i gang med at opbygge en ny afdeling, der skal arbejde sammen om vores sundhedsopgaver. Så du får mulighed for at være med til selv at opbygge og præge området samt varetage de nye opgaver. Derfor lægger vi vægt på, at du er initiativrig og har vilje og mod til at indgå i et bredt samarbejde på tværs af fagligheder.
Lidt om afdelingen og styrelsen
Du bliver en del af vores nyoprettede afdeling Sundhed, hvor vi lige nu er 41 kollegaer sammensat på tværs af uddannelsesområder og kompetencer. Vi forventer at vokse til at være op til 50 medarbejdere i løbet af 2024.
Erfaringen i afdelingen er blandet, hvor nogle er startet direkte efter studiet, og andre har mange års erfaring fra andre myndigheder eller virksomheder. Fælles er dog, at alle er klar til at hjælpe dig godt i gang med dit nye job.
I Sikkerhedsstyrelsen sætter vi en ære i at være en kompetent og professionel myndighed og samarbejdspartner.
Kvaliteten og fagligheden er i højsædet i vores kontrol og sagsbehandling, og god embedsmandsskik samt kendskab til de forvaltningsretlige spilleregler er en selvfølgelighed, som vi hurtigt giver videre til vores nye kollegaer.
Vi har et tæt samarbejde med andre ministerier og styrelser, og vi inddrager altid vores interessenter på de forskellige fagområder. Derfor skal du være indstillet på også at have en udadvendt og serviceminded rolle over for alle vores samarbejdspartnere.
Vi har fokus på trivsel og gode arbejdsforhold, ligesom vi har en høj grad af fleksibilitet med mulighed for hjemmearbejde.
Humøret og engagementet er højt, og vi lægger vægt på, at vi sammen skaber en god arbejdsplads, hvor der er plads til alle.
Opgaverne som jurist i Sundhed
Vores fagområder dækker bl.a.:
- Tilsyn med salg af nikotinprodukter, alkohol, tobak, lattergas og håndkøbsmedicin
- Tilsyn med tatovører
- Tilsyn med solarier
- Kontrol af nikotin og tobaksprodukter
- Alderskontrol
En af de opgaver, der kommer med Forebyggelsesplanen er, at Sikkerhedsstyrelsen kan beslaglægge ulovlige e-cigaret produkter. Her er du en vigtig brik, hvis sagen skal indbringes for retten indenfor 24 timer, hvilket betyder at du også kommer til at indgå i en juridisk vagtordning.
Som jurist vil du få mulighed for at deltage i mange forskellige opgaver. Nedenfor kan du læse om eksempler på opgaver, hvor vi gerne vil gøre brug af dine skarpe juridiske kompetencer:
Juristernes kerneopgave er at yde juridisk sparring og support til vores tekniske sagsbehandlere og tilsynsførende og deltage i både planlægning og sagsbehandling, så vi overholder de regler, der gælder for os som myndighed. Det er derfor et must, at du har lyst til at samarbejde på tværs af fagligheder, og du samtidig evner at formidle juridisk stof på en letforståelig måde.
Du kan også blive bedt om at give input til udfærdigelse af de regler, der gælder på vores områder, og være med til at implementere dem efterfølgende, så vi er sikre på, at de kan anvendes i virkeligheden.
Vi hjælper også vores politiske afdeling med ministerbetjening, vi vurderer spørgsmål om aktindsigt og hjælper vores presseteam med at besvare juridiske pressehenvendelser, og vi udfærdiger politianmeldelser i sager, hvor lovgivningen er overtrådt.
Når der bliver anlagt retssager mod Sikkerhedsstyrelsen, vil det være juristernes opgave at deltage i tilrettelæggelsen af disse sammen med vores advokater. Ligeledes har vi selv mulighed for at anlægge sager ved domstolene, så hvis du har erfaring med eller interesse i at arbejde med retssager, vil det være et plus.
Fælles for alle typer af opgaver er, at der altid er mulighed for sparring, og at vi alle hjælper hinanden.
Vi leder efter dig, der:
- Er en holdspiller. Du er struktureret, nysgerrig og opsøgende. Du stiller dig til rådighed for dine kollegaer og bringer din viden i spil i tværfaglige samarbejder. Samtidig tager du ansvar for dine egne opgaver og leverer på et højt fagligt niveau til tiden.
- Forstår, at god service er kimen til et godt samarbejde. Du lytter og spørger nysgerrigt ind, når kolleger med andre fagligheder end din egen har brug for sparring. Du stræber efter det gode samarbejde med fælles løsninger, men tør stå fast og sige fra, hvis det er nødvendigt rent juridisk. Din juridiske support bidrager til, at Sikkerhedsstyrelsen som helhed kommer i mål med opgaverne.
- Kan begå dig på alle niveauer i organisationen. Du trives i krydsfeltet mellem teknik, politik og jura. Du møder dine kollegaer med en grundholdning om, at vi bliver bedre gennem sparring og videndeling – også når det bliver udfordrende.
- Kommunikerer klart og tydeligt. Regler og praksis skal formidles letforståeligt til andre fagligheder, og det gør du ubesværet og med stor tålmodighed.
- Trives i et politisk miljø. Du ved, hvad det betyder, når vi siger, at du skal have ’myndighedsforståelse’. Der følger et særligt forvaltningsmæssigt ansvar med at arbejde i en styrelse, og den gode embedsmandsskik tager du på dig.
Sådan ansøger du
Send din ansøgning via link på www.sik.dk senest den 27. juni 2024. Vi forventer at holde 1. samtaler primo uge 27 og 2. samtaler 4. juli 2024.
Du ansættes på fuld tid efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet med tiltrædelse hurtigst muligt.
Har du spørgsmål til selve stillingen, er du velkommen til at ringe til teamleder Lene Nørskov Svensson, tlf. 25 43 16 11 eller din kommende kollega Line Møller Jensen, tlf. 25 10 39 65.
Hvis du har spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-partner Mie-Pil Simmelsgaard-Madsen.
Vi glæder os til at høre fra dig.
”I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.”
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sikkerhedsstyrelsen, Esbjerg Brygge, 6700 Esbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6065969