BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Chefkonsulent med teamlederfunktion søges til Sekretariatet i Børn & Kultur, Esbjerg Kommune.
Er du fagligt velfunderet inden for det økonomiske felt på både operationelt og strategisk niveau? Har du stærke analytiske kompetencer? Er du nysgerrig og god til at se forbedringspotentialer? Og har du gode kommunikationsevner, flair for relationsarbejde og lyst til at stå i spidsen for et stærkt fagligt fællesskab? Så har vi en spændende og udviklende stilling som chefkonsulent/teamleder, der måske er noget for dig.
Jobbet:
I vores økonomifunktion har vi samlet medarbejderkompetencer inden for økonomi, økonomisk analyse og ledelsesinformation. Vores mål for økonomifunktionen er, at den ikke alene skal levere god drift, men også være progressiv og gennem en kritisk analytisk tilgang kunne identificere og efterfølgende optimere arbejdsgange og styringsprocesser inden for det økonomiske felt. Dette gør sig gældende både inden for teamet, men i særdeleshed også ift. den opfølgning og understøttelse, der leveres til decentrale ledere. Ligeledes skal økonomiteamet kunne levere relevante analyser og ledelsesinformation til de forskellige niveauer i organisationen og i særdeleshed til chefgruppe, direktør og fagudvalg.
Som chefkonsulent/teamleder for økonomifunktionen i sekretariatet får du dagligt ledelsesansvar for 6 medarbejdere, som løser en bred pallette af økonomiopgaver. Opgaverne spænder fra administration af puljer til økonomiske analyser, økonomiopfølgning, ledelsesinformation, arbejdet omkring budget og regnskab samt meget mere.
Økonomiteamet er en del af sekretariatet i Børn & Kultur. Sekretariatet består af ca. 45 dedikerede medarbejdere, og er en tværgående stabsfunktion for områderne Skole, Børn & Pædagogik samt Kultur. Sekretariatet betjener desuden to fagudvalg; Børn & Skole samt Kultur & Fritid. Sekretariatets overordnede ledelse varetages af sekretariatschef Anne Skræp. Som teamleder refererer du direkte til sekretariatschefen.
I sekretariatet lægger vi vægt på et godt arbejdsmiljø, og i ledelsen agerer vi ud fra den præmis, at tillidsbaseret ledelse giver de bedste resultater. Som teamleder er du en motiverende sparringspartner, og du praktiserer i din ledelsesstil "frihed under ansvar".
Vi praktiserer hybridarbejde, hvilket vil sige, at medarbejderne har fleksibel arbejdstid og mulighed for at arbejde hjemme, og at nogle møder afvikles over Teams.
Vi tilbyder et alsidigt job, hvor ikke mange dage ligner hinanden, og hvor engagerede medarbejdere arbejder i et spændende fagligt miljø. Vi sikrer naturligvis gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
Dine personlige kompetencer:
Som chefkonsulent/teamleder bliver du ansvarlig for at stå i spidsen for den daglige drift og udvikling af sekretariatets økonomifunktion. Du har blik for, at god økonomistyring, foruden at sikre stabil drift, i høj grad også består i at kunne omsætte ledelsesmæssige beslutninger til det operationelle niveau. Du forstår således at lede processer, være kommunikerende, tænke udviklingsorienteret og være opsøgende og proaktiv ift. at optimere økonomistyring i bred forstand. Du tager gerne teten på at igangsætte og fuldføre opgaver og har blik for at effektivisere og justere processer og opgaveløsning samt skabe ensartede koncepter og systematikker, så du sammen med teamet kan bistå med kompetent understøttelse inden for det økonomiske felt til de forskellige niveauer i forvaltningen; fra ledere til chefer, direktør og politikere. Dit blik på opgaven er tværgående, og du er god til at indgå i konstruktive dialoger og samarbejder både horisontalt og vertikalt i organisationen.
Jobbet har mange samarbejdsflader, og ledere i driften, chefer og direktør er alle naturlige og vigtige samarbejdspartnere for dig. Kernen i dit arbejde handler om at levere en kompetent økonomifaglighed på såvel et praktisk/teknisk, som et analytisk og strategisk niveau. Som chefkonsulent/teamleder sikrer du et højt fagligt niveau i bl.a. tilrettelæggelsen og gennemførelsen af budgetprocesser, løbende økonomiopfølgning og analyser, ligesom du er garant for den fremtidige udvikling af kvaliteten og effektiviteten i økonomiteamets opgaveløsning.
Dine faglige kvalifikationer:
Du er fagligt velfunderet inden for data og analyse og forstår at bruge og omsætte økonomidata og data fra andre systemer til analyser, daglig drift og ledelse. Du har erfaring med kommunal økonomistyring fra den tekniske del til det analytiske og strategiske niveau og forstår derfor at lede de løbende processer, der knytter sig til budget og regnskab i spændet mellem institutioner, forvaltning og politisk niveau. Du har erfaring med og er vant til at udarbejde materiale, fx i form af sagsfremstillinger og præsentationer, til brug for den øverste ledelse, såvel som det politiske niveau. Desuden har du erfaring med udvikling og anvendelse af understøttende styringsredskaber for decentrale enheders ledelser.
Ideelt set har du erfaring med ledelse af et økonomiteam samt erfaring med etablering af effektive og ensartede processer ift. teamets driftsopgaver. Du har en kritisk tilgang til opgaveløsningen, ligesom det er væsentligt, at du agerer proaktivt, når du identificerer økonomiske udfordringer og udarbejder forslag til løsninger herpå. Du anvender dine analytiske kompetencer til at identificere udfordringer og efterfølgende iværksætte og understøtte udviklingsprocesser og sørger altid for undervejs at få inddraget de relevante interessenter og beslutningstagere.
Din uddannelsesmæssige baggrund og erfaring:
Du har en kandidatuddannelse som fx cand.scient.pol., cand.oecon. eller anden relevant uddannelse på kandidatniveau. Derudover har du erfaring med økonomistyring, økonomisk analyse og ledelse fra en kommunal eller offentlig organisation.
Det er en fordel, hvis du har erfaring med personaleledelse og ledelse af forandringsprocesser ind i et team eller en personalegruppe.
Løn- og ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende aftale/overenskomst.
Stillingen er med ansættelse fra 1. august 2024.
Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest afleveres, og børneattest vil blive indhentet.
Ansøgningsfrist:
Vi skal have din ansøgning senest den 20. maj 2024.
Samtaler:
Første samtale forventes afholdt den 31. maj 2024, og anden samtale forventes afholdt den 6. juni 2024. Der anvendes profiltest for ansøgere, som går videre til anden samtale.
Går du videre efter ansættelsessamtale, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet referencer.
Alle kvalificerede, uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
Vil du vide mere?:
Er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Anne Skræp på mobil: 23 84 87 67 eller mail anskr@esbjerg.dk. Du kan også kigge ind på vores hjemmeside www.esbjerg.dk
Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på "send ansøgning" nederst, og vedhæft din ansøgning, CV og relevant dokumentation.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=f9f96605)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Esbjerg kommune, Torvegade, 6700 Esbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6033653