Erfaren og samarbejdsorienteret servicedesigner til Sikkerhedsstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du lide at skabe sammenhængende serviceløsninger på tværs af kanaler til gavn for virksomheder? Bliver du motiveret af at samarbejde med mange forskellige faglige discipliner på vej til resultatet? Så er du den servicedesigner, vi leder efter til vores lille hold af servicedesignere i Sikkerhedsstyrelsen.

Om Sikkerhedsstyrelsen

I Sikkerhedsstyrelsen bidrager vi til at skabe gode rammevilkår, så virksomheder og borgere kan træffe sikre og ansvarlige valg. Vi overvåger og håndhæver regler for blandt andet sikkerhed på tekniske anlæg og når virksomheder sælger produkter. Vi administrerer registreringer, godkendelser og autorisationer for forskellige brancher i Danmark.
Stillingsbeskrivelse
Som servicedesigner i Sikkerhedsstyrelsen er du med til at udvikle og drifte de touchpoints, der er mellem Sikkerhedsstyrelsen og virksomhederne. Det kan være breve fra Sikkerhedsstyrelsen, blanketter på virk.dk og vejledninger på vores egne hjemmesider (sik.dk og produkter.dk).
Du kan også være med til at udvikle interne løsninger, der understøtter vores interne arbejdsgange eller løsninger, der involverer borgere.
Du er drevet af at skabe resultater, der opfylder brugernes behov og Sikkerhedsstyrelsens mål med den enkelte løsning og hele kunderejsen. Du arbejder derfor med en brugercentreret tilgang og deltager aktivt i alle faser af arbejdet, lige fra indledende research og konceptudvikling til prototyping, testning og endelig implementering af løsninger.
I processen vil du samarbejde med de forskellige faglige discipliner i Sikkerhedsstyrelsen. Det kan for eksempel være tekniske sagsbehandlere, jurister og IT-udviklere.
På sigt og afhængig af dine kompetencer kan du også få ansvar som projektleder.
Som led i din opstart giver vi dig en sammenhængende onboarding så du kommer godt ind i opgaverne, bliver en del af teamet og hurtigt kommer til at bidrage.

Vi leder efter dig, der:

  • Er fagligt velfunderet, analytisk og struktureret. Du har en akademisk baggrund inden for informationsvidenskab, design eller interaktionsdesign. Du er fagligt interesseret i at udvikle dig og opdatere dig på ny viden. Du er vant til at tage selvstændigt ansvar og sikre fremdrift i opgaverne, men du er også en person der skaber gode løsninger via samarbejdet med andre.
  • Du har erfaring med design af serviceløsninger på tværs af kanaler. Du har erfaring med design til kunderejser og touchpoints på tværs af kanaler. Det er også interessant, hvis du har erfaring fra en myndighed fx med lignende opgaver
  • Trives med samarbejde, søger aktivt viden og bidrager til dit team og din afdeling. Du er et samarbejdende menneske og er god til relationer. Du tager nemt kontakt og opbygger gode samarbejder med dine kollegaer. Du er engageret, tager initiativ og deltager i opgaveløsningen med en positiv tilgang.
Om os som arbejdsplads

Du bliver en del af afdelingen Kunder og kommunikation, som er en fagligt bred afdeling der både omfatter Kundesupport og Kommunikation. Du bliver en del af kommunikationsteamet med kolleger, der også arbejder med servicedesign. Derudover er der kolleger, der arbejder med presse, kampagner, SOME og grafik.

Organisatorisk er Kunder og kommunikation en afdeling der supporterer Sikkerhedsstyrelsens tre driftsafdelinger. Via dine arbejdsopgaver bliver du også tæt knyttet til de faglige afdelinger og kommer til at indgå i et tværfagligt samarbejde om de forskellige touch points. Noget af arbejdet vil foregå i et scrum-team, hvor du vil have rollen som Servicedesigner eller UX’er på udvalgte projekter.

I praksis kommer du derfor både til at arbejde ”ude i organisationen” og ”hjemme med eget fagteam”.
Sikkerhedsstyrelsen ligger i Esbjerg i moderne og velindrettede lokaler på Esbjerg Brygge. Vi har nok byens bedste udsigt ud over Vadehavet og Fanø, en lækker kantine og godt arbejdsmiljø. Samtidig får du mulighed for at hjemmefra, når det passer med opgaverne.

Om stillingen

Der er tale om en fast stilling. Du ansættes på 37 timer efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant faglig organisation. Vi håber du er klar til at starte senest den 1. juni 2024.

Har du spørgsmål?

Ring til Kirstine Gottlieb, kontorchef i Kunder og kommunikation på 29 69 27 29 eller Servicedesigner Jette Meller Thomsen på telefon 25 10 39 56.

Ansøgningsfrist og ansættelsesproces

Send din ansøgning så vi har den senest den 2. april kl. 8.00.

Vi forventer at afholde 1. ansættelsessamtale den 5. april og 2. samtale den 12. april.

Vi glæder os til at læse din ansøgning!

”I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.”



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sikkerhedsstyrelsen, Esbjerg Brygge, 6700 Esbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6013237

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet