BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du se bag tallene og forholde dig analytisk og kritisk i forbindelse med udarbejdelse af økonomiske analyser? Kan du videreformidle analyser og økonomi, så det bliver forståeligt for modtageren? Så har vi måske det helt rigtige job til dig.
Hvilke opgaver kan vi tilbyde?
Som økonomi- og analysekonsulent i Fritid Sundhed & Omsorg får du et job med indflydelse på egne opgaver og udformningen af disse. Du skal være med til at udvikle økonomiområdet og identificere økonomiske potentialer, så vi kan skabe mest mulig sundhed for pengene. Udarbejdelse af ledelsesinformation, der kan kvalificere beslutninger, indgår også som en af dine opgaver.
Stillingen forudsætter, at du er dygtig til at tilegne dig ny viden. Samtidig er det vigtigt for os, at du viser initiativ og er opsøgende. Du tager ejerskab for opgaveløsningen og har overblikket til at koordinere mange forskellige opgaver og være med til at sikre, at vi når i mål.
Dine opgaver er bl.a.:
- Udarbejdelse af analyser, økonomiske handleplaner, business-cases m.m.
- Budget
- Regnskab
- Løbende økonomiopfølgning
- Datatræk som grundlag for ledelsesinformation og driftsunderstøttelse
- Takstberegninger
- Implementering og vedligeholdelse af IT-systemer
Som økonomi- og analysekonsulent i Drift & Økonomi kommer du til at indgå i et team, hvor der er stor fokus på faglighed. Du vil få egne ansvarsområder og samtidig indgå i opgaveløsning sammen med kolleger.
Vi er tæt på den øverste ledelse i forvaltningen og det politiske niveau i kommunen, ligesom vi er i berøring med alle afdelinger i forvaltningen. Du kommer derfor til at samarbejde med forskellige faggrupper, og skal kunne skabe netværk og samarbejde bredt.
Dine kompetencer:
Din uddannelsesmæssige baggrund kan f.eks. være cand.oecon., cand.merc.jur., cand.scient.pol. eller en kommunal økonomiuddannelse. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en central økonomifunktion i en politisk styret organisation.
Vigtigst er det, at du:
- Er en stærk bruger af Excel
- Har lysten til at arbejde med store datamængder
- Er analytisk stærk med en god forretningsforståelse
- Er selvstændig, ansvarsbevidst og systematisk
- Er naturligt nysgerrig og tør stille spørgsmålet: Kan det nu passe?
- Kan bevare overblikket
- Kan arbejde både i helikopterperspektiv og i detaljen
- Kan samarbejde på alle niveauer og tværfagligt
Vi tilbyder:
- Et udfordrende job med fokus på økonomiske analyser, udvikling og opfølgning
- Varierede og udfordrende opgaver
- Mulighed for udvikling af personlige og faglige kompetencer
- Samarbejde med engagerede og kvalificerede kolleger
- Et godt arbejdsmiljø, hvor vi lægger vægt på at omgås hinanden med respekt og tillid
- En travl hverdag med plads til humor
Hvem er vi?:
Din faste base bliver i teamet Administration, Udvikling & Økonomi, som er en del af Drift & Økonomi. Teamet består af i alt 5 medarbejdere og kontorchefen. Teamet er en mindre stabsfunktion i Fritid Sundhed & Omsorg, hvor vi blandt andet arbejder med analyser og økonomisk evaluering, samt har ansvaret for forvaltningens budgetter og regnskaber.
Administration, Udvikling & Økonomi er beliggende på rådhuset i Esbjerg, hvor vi i hverdagen deler lokaler med ca. 40 gode kolleger fra andre teams i forvaltningen Fritid Sundhed & Omsorg.
De øvrige teams i Drift & Økonomi er beliggende udenfor Rådhuset. Drift & Økonomi består af 7 teams med ca. 100 medarbejdere i alt. Drift & Økonomi løser opgaver på tværs af hele forvaltningen – både i forhold til Sundhed & Omsorgsudvalget, direktør, chefgruppe samt teamledere.
Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer om ugen. Vi har flekstid, og der er mulighed for hybridarbejde ca. 1 dag/uge.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst mellem KL og den relevante faglige organisation.
Stillingen er med ansættelse pr. 1. november 2023 eller hurtigst muligt.
Ved ansættelse i stillingen skal der afleveres straffeattest.
Alle kvalificerede, uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
Vil du vide mere?:
Du er velkommen til at kontakte kontorchef Susanne Husted på mobil 20 48 22 28 eller mail srh@esbjerg.dk.
Ansøgningsfrist og samtale:
Vi skal have din ansøgning senest søndag den 17. september 2023.
Der forventes afholdt samtale onsdag den 20. september 2023, der vil indgå en mindre opgave, der skal præsenteres/fremlægges i forbindelse med samtalen.
Ansøgning sendes elektronisk. Klik på "Ansøg dette job" og vedhæft din ansøgning, CV samt relevant dokumentation.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=35944629)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Esbjerg Kommune, Torvegade, 6700 Esbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=35944629&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5902424