Koordinerende beskæftigelsesrådgivere til Jobafklaring - Ressourceteamet, i Jobcenter Esbjerg.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ledig stilling som koordinerende beskæftigelsesrådgiver i Ressourceteamet på 32 timer ugentligt med ansættelse fra den 1. november 2023 eller snarest derefter.

Ressourceteamet som er en del af Jobafklaring i Jobcenter Esbjerg, søger vi hele tiden at udvikle og optimere indsatsen i forhold til at bringe borgere i beskæftigelse og yde professionel service overfor Esbjerg Kommunes virksomheder. Jobafklaring som helhed beskæftiger sig med indsatsen i forhold til borgere på sygedagpenge, i jobafklaringsforløb, på revalidering, visiteret til fleksjob eller i ressourceforløb.

Vi er en arbejdsplads hvor engagement, faglig bevidsthed, resultater og arbejdsglæde er nøgleord. Du bliver en vigtig del af en stor dynamisk organisation, hvor Ressourceteamet har tæt samarbejde med de øvrige sektioner i Jobcentret.

Ressourceteamet består af sektionsleder, en psykolog, koordinerende beskæftigelsesrådgivere og jobkonsulenter - i alt 25 medarbejdere med forskelligartede opgaver. Vi understøttes af administrative kollegaer, samt af to fagkonsulenter på henholdsvis myndighedsområdet og den virksomhedsvendte indsats

Vil du være med til at gøre en forskel for borgere i ressourceforløb?

Som koordinerende beskæftigelsesrådgiver for borgere i ressourceforløb vil du få en travl hverdag, med arbejdsopgaver hvor der er fokus på at afdække borgerens behov for indsatser der skal udvikle, og afklare borgerens arbejdsevne.

Der er tale om en målgruppe med komplekse problemstillinger, og som ofte både kan have psykiske-, fysiske- og sociale vanskeligheder. Det er afgørende i indsatsen for borgeren, at vi arbejder ud fra en tværfaglig og helhedsorienteret tilgang.

Vi arbejder med borgeren som aktiv medspiller, og har fokus på udviklingsperspektiv i forhold til, at borgeren kan bidrage på arbejdsmarkedet. Vores indsats bygger på at virkeligheden virker - at komme ud på en arbejdsplads med kolleger og meningsfulde opgaver løfter borgeren tættere på job.
Du kommer til at indgå i et bredt og tværfagligt samarbejde både med eksterne samarbejdspartnere, internt i Jobcentret samt på tværs af de kommunale forvaltninger og andre samarbejdspartnere.

Dine opgaver vil primært bestå af:

  • Sammen med borgeren skal du holde den røde tråd og iværksætte de indsatser, der er peget på fra borgerens møde med rehabiliteringsteamet, og have blik for andre relevante tilbud for borgerne.
  • At koordinere og sikre en helhedsorienteret og tværfaglig indsats for borgeren.
  • Udføre myndighedsopgaver med bl.a. at afholde samtaler, træffe afgørelser samt bevilge og iværksætte tilbud, befordring mv.
  • At have et ressourceperspektiv i din daglige kontakt med borgeren.
  • At samarbejde med borgeren, andre fagpersoner og relevante aktører i borgerens liv.
  • At udføre en del administrativt arbejde forbundet med indsatsen for borgeren, samt skriftlig opsamling af borgernes ressourceforløb fx til brug ved møde med rehabiliteringsteamet.

Vi forventer, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver/socialformidler.
  • Har interesse for og gerne erfaring med målgruppen og det at arbejde ud fra et udviklings- og arbejdsmarkeds rettet perspektiv.
  • Har erfaring med myndighedsopgaver og trives i en resultatorienteret organisation.
  • Har gode skriftlige evner samt gode relationelle kompetencer til brug i dialogen med borgere, samarbejdspartnere m.fl.
  • Har erfaring med at arbejde tværfagligt, og kan samarbejde på et professionelt niveau.
  • Vil trives i en afdeling, hvor man er afhængig af et godt og tæt samarbejde.
  • Har en åben, direkte og konstruktiv kommunikationsform, og er god til at formidle mundtligt.
  • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og systematisk.
  • Har flair for IT og interesse for digitale løsninger.


Til gengæld kan vi tilbyde:
  • Engagerede og ambitiøse kollegaer, hvor både faglighed og brug af tværfaglighed vægtes højt
  • En velfungerende sektion hvor alle bidrager til et godt arbejdsmiljø med god omgangstone og ordentlighed, og hvor der er smil og godt humør
  • Et spændende og udfordrende job hvor der arbejdes målrettet og resultatorienteret, og hvor du selv er med til at præge hverdagen.
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling i et udviklings- og læringsorienteret miljø.
  • Synergi i arbejdet og hvor alle hjælper hinanden mod fælles mål.
  • Mulighed for individuel aftale om 2 hjemmearbejdsdage i ugen, som skal følge afdelingen, og være foreneligt med dine arbejdsopgaver.


I jobcenter Esbjerg gennemfører vi et 3-årigt forsøg, hvor den enkelte medarbejder kan vælge imellem en 4 eller 5 dages arbejdsuge. Vælger man en 4 dages arbejdsuge, har man fri om fredagen.

For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte sektionsleder Karen Falck Hansen, på tlf. 76165689 / 23995192.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst efter principperne om lokal løndannelse.

Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen. Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest afleveres

Ansøgningsfrist: den 14. juli 2023.
Pga. sommerferie forventes ansættelsessamtaler først at blive afholdt den 10.8.2023.

Ansøgningen sendes elektronisk vedhæftet CV og anden relevant dokumentation.


 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Esbjerg kommune, Ravnevej 10, 6705 Esbjerg Ø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://esbjerg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=3890ada7-d2d5-43b6-8de3-c998cca2a977

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5860537

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet