Kvalitetsbevidste sagsbehandlere med et digitalt mindset til udlandsbeskatning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kunne du tænke dig en alsidig hverdag, hvor du vil blive præsenteret for en bred vifte af opgaver på udlandsbeskatningsområdet? Har du kompetencer inden for offentlig administration - gerne med fokus på skat, og kunne du tænke dig at udvikle din faglighed inden for dette område? Vi leder efter nye kolleger, som vil være en del af et fagligt stærkt fællesskab, og som har lyst til at være en del af en travl og spændende hverdag i skattecenteret i Esbjerg.

Skat er ikke enkelt – især ikke på tværs af grænser
I afdelingen ”Udland” har vi ansvaret for beskatning af udenlandske borgere, der kommer til Danmark for at arbejde samt danske borgere med udlandsforhold.

Dynamisk hverdag med alsidige opgaver
Du vil få en hverdag, som byder på en bred vifte af opgaver og mulighed for at få berøring med mange af de områder, vi arbejder med på udlandsområdet. Da vi i øjeblikket arbejder på at automatisere vores manuelle processer, er det også vigtigt, at du har et digitalt mindset og er positivt indstillet overfor digitaliseringsdagsordenen.

Dine opgaver kan bl.a. være:

  • Oprette CPR.nr. og skattekort for udenlandske borgere som kommer til landet for at arbejde
  • Besvare skriftlige henvendelser
  • Kontrollere og behandle fejl
  • Opgaver relateret til forskerskatteordningen
  • Genoptagelsessager og sømandsbeskatningssager
  • Indberetning af oplysningsskemaer (selvangivelser)
  • Ad-hoc opgaver og projektrelaterede opgaver.
Faglig, struktureret og samarbejdsvillig
Vi forestiller os, at din uddannelsesmæssige baggrund er en professionsbachelor i skat eller offentlig administration, cand. merc. jur. eller cand. merc. aud., diplom i SKAT eller lignende – gerne kombineret med en god erhvervsmæssig erfaring. Du kan også være nyuddannet med særlig interesse for skatteretten og have interesse og lyst til at udvikle dig i den retning. Du kan også have opnået tilsvarende relevant faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde.

Med dine gode evner til at planlægge og strukturere skal du kunne sikre en god opgaveløsning med fokus på kvalitet og effektivitet samt sikre, at sagerne bliver afviklet rettidigt. Du har god juridisk forståelse, god regnskabsforståelse, et digitalt mindset og evner at sætte dig ind i forskelligartede problemstillinger.

Du trives i et dynamisk miljø, hvor høj faglighed og samarbejde vægtes højt. Du har fokus på den gode kommunikation, så borgerne får en god oplevelse, når de er i dialog med os. Der vil være kommunikation på engelsk og dansk. Derfor er det vigtigt, at du har gode kompetencer i både skriftligt og mundtligt engelsk og dansk. Du bidrager til og trives i et miljø, hvor gode samarbejdsevner, faglig sparring og videndeling vægtes højt.

Om Udland
Du bliver en del af skattecenteret i Esbjerg, hvor Udland er repræsenteret med tre enheder med både nye og erfarne medarbejdere. Her kan du se frem til at blive en del af en spændende arbejdsplads, hvor du sammen med gode og engagerede kolleger får medansvar for behandling af udlandsbeskatningssager.

Vi sætter pris på godt samarbejde, godt arbejdsmiljø og en uformel omgangstone. Opgaverne er fagligt udfordrende, og der er gode muligheder for fleksibel tilrettelæggelse af en god arbejdsdag i dialog med din leder. Desuden tilbyder vi relevante kurser/uddannelse inden for udlandsområdet samt sparring med erfarne kolleger.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbeviser via linket ”Søg stillingen” senest tirsdag den 14. november 2023 kl. 12.00.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder for Udland 10 Elin Schmidt, tlf. 72376189 eller funktionsleder for Udland 12 Henrik Paulsen, tlf. 72388532.

Vi forventer at afholde samtaler løbende, så send din ansøgning allerede i dag. Der kan indgå en anden samtalerunde med personlighedsanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen. Forud for ansættelsen indhenter vi straffeattest og referencer.

Tiltrædelse vil være 1. januar 2024 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted er Nørregade 63 i Esbjerg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Esbjerg, Nørregade, 6700 Esbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5932475

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet