Medarbejder med en stærk socialfaglig baggrund til Forebyggelsessektion

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Esbjerg

Brænder du for at forebygge mistrivsel hos børn og unge på et tidligt stadie som muligt? Er forældres risikoadfærd noget der interessere dig, og har du lyst til at skabe gode samarbejder både internt med politifaglige kollegaer, andre ansatte i politiet og eksternt med tværfaglige samarbejdspartnere i kommunerne? Så er det dig, vi søger!

Socialsøg er et IT-værktøj, der på et tidligt stadie kan bidrage til at identificere sociale ud-satte børnefamilier, da værktøjet indsamler og systematiserer allerede eksisterende oplysninger fra politiets sagsstyringssystem og screeninger på tværs af alle politikredse. På den måde kan Socialsøg bl.a. bidrage til at opfange de såkaldte nomadefamilier, som forsøger at undgå myndighedernes bevågenhed ved at flytte fra kommune til kommune. Mens mange af politiets forebyggende tiltag har fokus på barnets/den unges risikoadfærd, har Socialsøg fokus på forældrenes risikoadfærd.

Som medarbejder i forebyggelsessektionen skal du arbejde med:
• foretage søgninger i Socialsøg
• indgå i teamet om screening af sager til UKN
• forestå kontakten til kommunerne
• udarbejde og sende underretninger til kommunerne i politikredsen
• understøtte lokalpolitiet og beredskabet med at udarbejde socialrapporter
• indgå i et landsdækkende Socialsøg-netværk

Vi forestiller os, at du er uddannet socialrådgiver eller har en anden faglig relevant profil, hvor du kender til kerneproblematikken for socialt udsatte børnefamilier. Det vil samtidig være en fordel, hvis du har erfaring med forebyggelse af ungdomskriminalitet.

Som medarbejder forventer vi, at du:
• besidder en stærk socialfaglig baggrund, og kender lovgrundlaget for den skærpede underretningspligt jf. servicelovens § 153, stk. 1
• udfærdiger fyldestgørende og fagligt velfunderede underretninger
• foretager socialfaglige vurderinger i forhold til screening af sager til UKN
• er udadvendt og have flair for at skabe gode samarbejdsrelationer internt og eksternt.

Desuden er det væsentligt for ansættelsen, at medarbejderen har lyst til at tilegne sig et indgående kendskab og brugererfaring med brug af politiets it-systemer, herunder POL-SAS, KR, CPR-register og Qlickview.

Vi tilbyder til gengæld en unik mulighed for at være med til at præge udviklingen af det forebyggende arbejde i et tværfagligt samarbejde og samtidig kompetenceudvikle din faglighed i et udfordrende og anderledes job.

Løn- og ansættelsesvilkår

Der er tale om en fast stilling og ansættelse forventes at blive d. 1. november 2023.

Du vil blive ansat på organisationsaftalen for socialrådgivere i Staten. Hvis du har en relevant AC uddannelse, vil du blive indplaceret efter gældende overenskomst. Hvis du har en anden relevant uddannelse, vil du blive indplaceret efter anden relevant overenskomst.

Den ugentlige arbejdstid vil være på 37 timer og din arbejdsstation er på hovedpolitistation i Syd- og Sønderjyllands Politikreds, Kirkegade 76, 6700 Esbjerg.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan blive sikkerhedsgodkendt samt opretholde denne igennem hele din ansættelse.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 33.

Kontakt og ansøgning

Ønsker du at vide mere om jobbet kan du kontakte vicepolitiinspektør Jacob Rindom, tlf. 61384202.

Når du søger en stilling i politiet opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en stilling, at du kan slette dokumenterne tilknyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger

Alle interesserede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køb, alder, religiøs og etnisk tilhørsforhold.

Du kan finde mere information om politiet generelt på http://www.politi.dk.

Ansøgningsfrist: 18. juli 2023 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Syd- og Sønderjyllands Politi, Kirkegade, 6700 Esbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://politi.dk/job-i-politiet/ledige-stillinger/ssj10946

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5860711

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet