BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du generalist med god økonomi- og dataforståelse og stærke analytiske kompetencer? Har du gode samarbejdsevner? Evner du at undersøge, omsætte og videreformidle økonomi, så det bliver let forståeligt for modtageren? Og trives du med at arbejde selvstændigt? Så er jobbet som økonomikonsulent i Børn & Kultur noget for dig.
Hvilke opgaver kan vi tilbyde?:
Som økonomikonsulent i Børn & Kultur får du et alsidigt job med stor indflydelse på egne opgaver og udformningen af disse. Du er sammen med dine kollegaer en vigtig brik til at optimere og udvikle på måden, vi drifter, styrer og formidler økonomi. Stillingen forudsætter, at du er nysgerrig og forstår at sætte ind netop der, hvor det tilfører organisationen værdig. Derfor er du god til at tage initiativ og være opsøgende.
Du kommer til at indgå i sekretariatets økonomiteam, men har en bred berøringsflade.
Dine opgaver vil fx være:
- Analyser baseret på økonomiske og aktivitetsrelaterede data fra forskellige områder af forvaltningen med behov for samarbejde på tværs af afdelinger
- Udvikling af rapportering af ledelsesinformation, udarbejdelse af notater, beslutningsoplæg og dagsordenspunkter til ledelse og politisk niveau
- At opbygge et stærkt BI-afsnit, som understøtter fagområderne med udvikling af rapportering af ledelsesinformation i tæt samarbejde med fagområdernes ledere og analysemedarbejdere
- Budget og budgetsimulering
- Regnskab og regnskabsanalyse
- Økonomiopfølgning
- Diverse driftsrelaterede økonomiopgaver
- Udarbejdelse af analyser, økonomiske handleplaner, business-cases m.m.
- Projektleder på økonomiopgaver
Dine opgaver vil falde indenfor de forskellige områder i Børn & Kultur
Dine kompetencer:
Din uddannelsesmæssige baggrund kan være cand.oecon., cand.merc., cand.scient.pol. eller lignende. Endvidere er det en fordel, hvis du har erfaring fra en central økonomifunktion i en politisk styret organisation. Vi er også åbne for nyuddannede.
Vigtigst er det, at du:
- Besidder en stærk forståelse for økonomi og data og er villig til at anvende denne viden i en kompleks og politisk styret organisation
- Evner at skabe struktur og overblik over omfattende datamængder samt formidle komplekse sammenhænge på en letforståelig måde ved hjælp af dashboards, PowerPoint-præsentationer og skriftlige notater
- Er kompetent i brugen af Excel og ideelt set også erfaring med BI-systemer eller lignende værktøjer
- Er grundig, systematisk, struktureret og kvalitetsbevidst
- Er analytisk stærk
- Er lyttende, venlig og har gode samarbejdsevner
- Er initiativrig, nysgerrig og proaktiv
- Trives med at arbejde selvstændigt
- Er god til at fornemme organisationens behov
Vi tilbyder:
- Et spændende job med høj grad af selvstændighed
- Varierede og udfordrende opgaver
- Et godt arbejdsmiljø præget af en ordentlig og uformel tone
- Flekstidsordning og hybridarbejde
- Mulighed for relevante kurser
Hvem er vi?:
Din faste base bliver i sekretariatets økonomiteam, som består af i alt 6 medarbejdere og en teamleder
Sekretariatet i Børn & Kultur er beliggende på rådhuset i Esbjerg og består af ca. 45 hjælpsomme og dedikerede medarbejdere.
Sekretariatet er en tværgående stabsfunktion for områderne Skole, Børn & Pædagogik samt Kultur. Sekretariatet betjener desuden to fagudvalg; Børn & Skole samt Kultur & Fritid. Sekretariatets overordnede ledelse varetages af sekretariatschef Anne Skræp.
Løn- og ansættelsesvilkår:
Ansættelsen er på 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende aftale/overenskomst.
Stillingen er med ansættelse pr. 1. december 2023 eller snarest derefter.
Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest afleveres, og børneattest vil blive indhentet.
Ansøgningsfrist:
Vi skal have din ansøgning senest den 22. oktober 2023
Samtaler:
Første samtale forventes afholdt den 25. oktober 2023, og anden samtale forventes afholdt den 26. oktober 2023.
Alle kvalificerede, uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
Vil du vide mere?:
Er du velkommen til at kontakte teamleder Ronny Knudsen på mobil: 24 40 60 16 eller mail rokn@esbjerg.dk.
Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på "send ansøgning" nederst og vedhæft din ansøgning, CV og relevant dokumentation.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Esbjerg kommune, Torvegade 74, 6700 Esbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5915283