BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du stærke kompetencer inden for økonomi og analyse? Er du nysgerrig på tal og data? Evner du at undersøge, omsætte og videreformidle økonomi, så det bliver forståeligt for modtageren? Og trives du med at arbejde selvstændigt? Så er jobbet som økonomikonsulent i Børn & Kultur måske noget for dig.
Hvilke opgaver kan vi tilbyde?:
Som økonomikonsulent i Børn & Kultur får du et alsidigt job med indflydelse på egne opgaver og udformningen af disse. Du er sammen med dine kollegaer en vigtig brik til at optimere og udvikle på måden, vi drifter, styrer og formidler økonomi. Stillingen forudsætter, at du er nysgerrig og forstår at sætte ind netop der, hvor det tilfører organisationen værdi. Derfor er du god til at tage initiativ og være opsøgende.
Du kommer til at indgå i sekretariatets økonomiteam, men har en bred berøringsflade. I økonomiteamet vil du støtte dine kollegaer, og være den der springer til for at løfte ad hoc opgaver og analyser.
Dine opgaver vil fx være:
- Analyser baseret på økonomiske og aktivitetsrelaterede data fra forskellige områder af forvaltningen med behov for samarbejde på tværs af afdelinger
- Udarbejdelse af notater, beslutningsoplæg og dagsordenspunkter til ledelse og politisk niveau
- Budget og budgetsimulering
- Regnskab og regnskabsanalyse
- Økonomiopfølgning
- Diverse driftsrelaterede økonomiopgaver
- Udarbejdelse af analyser, økonomiske handleplaner, business-cases m.m.
- Projektleder på økonomiopgaver
Dine opgaver vil falde indenfor de forskellige områder i Børn & Kultur. Som er konkret eksempel kan nævnes implementering af KMD Opus i organisationen.
Dine kompetencer:
Din uddannelsesmæssige baggrund kan være cand.oecon., cand.merc., cand.scient.pol. eller anden relevant økonomiuddannelse. Endvidere er det en fordel, hvis du har erfaring fra en central økonomifunktion i en politisk styret organisation.
Vigtigst er det, at du:
- Besidder en stærk forståelse for økonomi og er villig til at anvende denne viden i en kompleks og politisk styret organisation
- Har kendskab til og erfaring med Excel og økonomistyringssystemer fx KMD Opus
- Er grundig, systematisk, struktureret og kvalitetsbevidst
- Er analytisk stærk
- Er lyttende, venlig og har gode samarbejdsevner og ønsker at dele viden med dine kollegaer
- Kommunikerer godt i skrift og tale
- Er initiativrig, nysgerrig og proaktiv
- Trives med at arbejde selvstændigt
- Er god til at fornemme organisationens behov
Vi tilbyder:
- Et spændende job med høj grad af selvstændighed
- Varierede og udfordrende opgaver
- Et godt arbejdsmiljø præget af en ordentlig og uformel tone
- Flekstidsordning og hybridarbejde
- Mulighed for relevante kurser
Hvem er vi?:
Din faste base bliver i sekretariatets økonomiteam, som består af i alt 6 medarbejdere og en teamleder
Sekretariatet i Børn & Kultur er beliggende på rådhuset i Esbjerg og består af ca. 45 hjælpsomme og dedikerede medarbejdere.
Sekretariatet er en tværgående stabsfunktion for områderne Skole, Børn & Pædagogik samt Kultur. Sekretariatet betjener desuden to fagudvalg; Børn & Skole samt Kultur & Fritid. Sekretariatets overordnede ledelse varetages af sekretariatschef Anne Skræp.
Løn- og ansættelsesvilkår:
Ansættelsen er på 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende aftale/overenskomst.
Stillingen er til besættelse pr. 1. maj 2024 eller snarest derefter.
Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest afleveres, og børneattest vil blive indhentet.
Ansøgningsfrist:
Vi skal have din ansøgning senest den 17. marts 2024.
Samtaler:
Første samtale forventes afholdt den 19. marts 2024, og anden samtale forventes afholdt den 21. marts 2024.
Går du videre efter ansættelsessamtale, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen. Du vil blive informeret inden, at der bliver indhentet en reference.
Alle kvalificerede, uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
Vil du vide mere?:
Er du velkommen til at kontakte teamleder Ronny Knudsen på mobil: 24 40 60 16 eller mail rokn@esbjerg.dk.
Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på "send ansøgning" nederst, og vedhæft din ansøgning, CV og relevant dokumentation
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=34fde1d4)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Esbjerg kommune, Torvegade, 6700 Esbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6004570