BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du god til, og brænder du for at arbejde med budget og regnskab? Så er du præcis den kollega, vi søger i afdelingen for Økonomi og Administration i Teknik og Miljø.
Lær din nye afdeling at kende
Som økonomikonsulent i Økonomi og Administration, er du en vigtig del af Teknik og Miljø i Esbjerg Kommune. I Økonomi og Administration er vi 18 ansatte, der understøtter de fag faglige afdelinger med løsning af alle de typer opgaver, som vi er de bedste til at løse.
Væsentlige opgaver er
- sparring og rådgivning indenfor økonomistyring
- koordinering og udarbejdelse af budget, budgetrevisioner og regnskab
- koordinering, kvalitetssikring og udarbejdelse af sagsfremstillinger til det politiske niveau
- beregninger og analyser, der indgår i beslutningsoplæg
- en række konkrete aktiviteter og projekter, der løses i samarbejde med eksterne parter
- tværgående administrative opgaver, der kitter organisationen sammen
Kort fortalt bidrager vi til, at chefer, ledere og kolleger i Teknik & Miljø kan bidrage optimalt til Esbjerg Kommunes vision om at være en kommune i vækst og udvikling.
For at trives i vores afdeling, skal du kunne lide at arbejde med mennesker, processer og økonomi. Du har værktøjskassen fuld af redskaber, som gør dig i stand til at bidrage til de væsentlige opgaver, der som nævnt er en understøttende funktion for den øvrige del af Teknik og Miljø.
Du bidrager også nysgerrigt til den faglige diskussion og det sociale fællesskab med dine kollegaer i Økonomi og Administration.
Vi har brug for dine kompetencer til
- arbejdet med budget og regnskab indenfor afgrænsede områder. Det er fx på områder indenfor affald, klima og grøn omstilling, miljø, EU-projekter.
- i samarbejde med fagområdet at sikre en god økonomistyring, der indeholder optimering af arbejdsgange, korrekte regnskabsmæssige registreringer samt relevant rapportering til budgetansvarlige.
- at indgå i sparring og rådgivning i forhold til budget, budgetopfølgning og regnskab på dine områder.
- at understøtte og arbejde for hensigtsmæssige og effektive processer for vores opgaveløsning med vægt på økonomistyring.
- at understøtte en fortsat udnyttelse af data samt digitale muligheder i løsningen af opgaver.
Til de opgaver har du brug for klassiske kompetencer indenfor kommunal økonomistyring men også nysgerrighed og lysten til at udvikle, når du ser en mulighed for dét. Du får et bredt arbejdsfelt, hvor du skal indgå i samarbejde med flere forskellige samarbejdspartnere.
Vi drømmer om, at du
- har en god regnskabsforståelse, og er tryg i arbejdet med tal og data
- har kendskab til kommunal økonomistyring og de frihedsgrader og bindinger, som det giver
- har arbejdet med økonomien i EU-projekter, eller har lyst til dét
- er kompetent i brugen af Excel og ideelt set også med økonomisystemet OPUS
- er grundig, systematisk, struktureret og kvalitetsbevidst
- er lyttende, venlig og har gode samarbejdsevner
- trives med at arbejde selvstændigt
- er fuld af initiativ og ikke venter på, at andre sætter dig i sving. Hvis du er i tvivl om noget, så spørger du, og hvis noget virker ulogisk, så udfordrer du
Om Esbjerg kommune, som du bliver en del af
Esbjerg Kommune har cirka 115.000 indbyggere, og du får 10.000 kollegaer på tværs af både forvaltninger og geografi.
Du kommer til arbejde på en dynamisk arbejdsplads, hvor trivsel vægtes højt. Derfor får du en høj grad af selvbestemmelse over, hvordan din hverdag skal se ud for, at du oplever en god work-life-balance. Esbjerg Kommune imødekommer mange individuelle behov for at spille sine medarbejdere gode.
Det praktiske
Det er en fast stilling på 37 timer pr. uge. Er du hellere til deltid, så tager vi også en snak om dét. Løn- og ansættelsesvilkår aftales i henhold til gældende overenskomst.
I forbindelse med endelig beslutning om ansættelse, vil der, efter samtykke, blive indhentet referencer og ved ansættelse i stillingen, vil der blive indhentet straffeattest.
Alle kvalificerede uanset køn, alder og etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.
Ansøgningsfrist: er den 20. oktober 2023
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 43
Dit ansættelsessted vil være Esbjerg Rådhus, Torvegade 74.
Vi forventer, at du kan starte senest 1. december 2023.
Vil du vide mere?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Kontorchef for Økonomi og Administration Johan Brøndsted på telefon 2926 8861.
Du sender din ansøgning elektronisk. Klik på ”send ansøgning” nederst og vedhæft din motiverede ansøgning, CV samt relevant dokumentation.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Esbjerg kommune, Torvegade 74, 6700 Esbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5919828