BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
- Med reference til Commercial Manager
Altrad Services A/S
Bavnehøjvej 6
DK - 6700 Esbjerg
https://uk.altradservices.com
VIRKSOMHEDEN
Altrad Services A/S (ASAS) er den del af den privatejede franske koncern og en del af Altrad Services UK, Ireland & Nordics med mere end 50.000 ansatte globalt hvoraf den danske del består af mere end 850 medarbejdere. ASAS har kontorer i Middelfart, Esbjerg, Vissenbjerg og Kalundborg.
Størstedelen af virksomhedens aktiviteter foregår i olie/gasindustrien i den danske del af Nordsøen primært med vedligeholdelse af energiinfrastruktur, men ASAS løser også en lang række opgaver på land hos eksempelvis Crossbridge Energy i Fredericia og Novo Nordisk i Kalundborg.
Selskabet er 01/01-2022 udskilt / frasolgt fra tyske Muehlhan og består herefter udelukkende af 2 forretningsområder:
- Onshore, hvor der er tilknyttet ca. 100 medarbejdere indenfor stilladser som servicerer større industrikoncerner, byggeprojekter og ligeledes en mobilafdeling, der udfører overfladebehandling på større broer, tanke og lignende metalliske overflader.
- Offshore, hvor der er tilknyttet ca. 750 medarbejdere indenfor vedligeholdelse af boreplatforme i den danske del af Nordsøen. Hovedfokus i denne tid og de kommende 18 måneder er genopbygningen af Tyra-feltet, men andre større projekter relateret hertil vil givetvis også cementere dette forretningsområde til det ubetinget største.
ASAS er kendt for at levere høj kvalitet indenfor de af kunden specificerede tidsfrister.
Selskabet er økonomisk velfunderet og har i kraft af ovenstående, en stabilt voksende omsætning. Den er førende indenfor sit felt; den faglige viden og kunnen, modsvarer tidens krav indenfor kvalitet, effektivitet, produktivitet, samt samfundets stadigt stigende krav til at værne om miljøet.
Kundeporteføljen består af få, men store kunder, hvorfor serviceniveauet, og rettidig levering af ydelserne og relationen til kunderne selvsagt er helt afgørende for den videre udvikling af selskabets aktiviteter.
ORGANISATION
Med base i Esbjerg vil kandidaten referere til Commercial Manager.
Stillingen er en genansættelse, men antallet af medarbejdere forventes at stige i takt med virksomhedens forventede udvikling.
OPGAVEN
ALTRAD Services A/S er en hurtigt voksende virksomhed, hvor det forventes, at kandidaten som ny kollega vil være med til at optimere, forbedre og effektivisere de økonomiske arbejdsgange i de forskellige projekter. Controlling af projekter / forkalkulationsopfølgning generelt.
Kandidaten indgår i et kommercielt team, der samarbejder tværfagligt med Projektlederne og de enkelte kunder. Kandidaten får ansvaret for at drive og sikre de økonomiske aspekter af projekterne, herunder alle omkostninger relateret til materiale, forbrug, bemanding, indkøb mv. Den nye Project Controllers rolle har afgørende betydning for projektestimering og cost controlling, og der er særligt fokus på at kunne navigere og understøtte IT-processerne så optimalt som muligt.
Kandidatens ansvarsområder vil være:
- Understøtte salgsfaktureringsprocessen
- Overvåge og administrere kontraktændringer og understøtte effektiv styring af al meddelelse om kontraktændringer og administration
- Samarbejde med andre funktioner efter behov til støtte for risiko, værdistyring og omkostningskontrol
- Omkostningsstyring
- Cost & Revenue forecasting og opfølgning
- Validering af margin i samarbejde med Projektleder
- Sikre optimal arbejdsgang og registrering af data på projekterne
- Udarbejde og følge op på indberetninger
- Indsamle og rapportere projektestimater
- Løbende optimering af kommercielle processer
- Support implementering af nyt ERP delsystem
Kandidaten forventes at deltage i møder med projektledelsen om status på den økonomiske fremdrift, og der vil være løbende sparring på tværs af organisationen med Projektledere, Projektejere og Business Controllere.
KANDIDATEN
Virksomheden søger en Project Controller til det kommercielle team, der kan fungere som bindeled mellem Økonomiafdelingen, Projektlederne og kunden.
Da kandidaten fungerer som bindeled flere steder i organisationen, er det vigtigt, at kandidaten trives med at have en udadvendt kommunikator rolle og formår at kommunikere på en klar og involverende måde. Kandidaten arbejder ansvarligt og kan navigere på tværs af projekter og afdelinger. Det er vigtigt, at kandidaten ikke mister overblikket og er løsningsorienteret, selvom prioriteter og deadlines ændrer sig med kort varsel. Som person, er kandidaten detaljeorienteret og forstår at planlægge og prioritere sine opgaver, ligesom kandidaten naturligt tager ejerskab og motiveres for forandring.
Den ideelle kandidat har relevant erfaring fra en lignende stilling, gerne fra en projektorienteret organisation. Vi forventer, at kandidaten er analytisk og har en solid forståelse for projektstyring.
Det er essentielt, at kandidaten trives med at samarbejde, trives i et tempofyldt miljø og elsker at eksekvere og bidrage med kvalitet og resultater. Kandidaten er nysgerrig og ambitiøs af natur, med en engageret og positiv tilgang.
UDDANNELSE
Gerne en relevant videregående uddannelse som CM, HD, HA.
IT
Stærk med IT, herunder Excel. Det er en fordel, hvis kandidaten har arbejdet med Business Central eller andre ERP-systemer. Kandidaten kommer også til at arbejde i MSOffice og SharePoint.
SPROG
Dansk og engelsk, i skrift og tale
BOPÆL
Max. en times kørsel fra Esbjerg
REJSEDAGE
Ca. 5-10 rejsedage pr. år.
TILTRÆDELSE
Snarest muligt, men vi venter gerne på den rette.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
TARGET Headhunting ApS, Forskerparken 10, 5230 Odense M
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: http://www.targetheadhunting.com/en/available-positions/?hr=show-job/150186&linkref=111266&locale=da_DK
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5843351