Studentermedhjælper til spændende jura afdeling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du bruge være med til at gøre Danmark mere tryg for forbrugere og virksomheder?

Kunne du tænke dig et spændende studiejob, hvor du kommer til at arbejde med politianmeldelser, aktindsigt og løsning af juridiske problemstillinger?
Så er du måske vores nye studentermedhjælper i juridisk afdeling i Sikkerhedsstyrelsen.


I juridisk afdeling er vi i alt 28 medarbejdere, og vi arbejder i selvledende teams. Du vil blive en del af vores jurasupportteam , som lige nu består af to administrative medarbejdere og fem studentermedhjælpere.

  • Arbejdsopgaverne er mange og varierede.
  • Vi bor i moderne og lyse lokaler, med flot kig til vand. Og en fantastisk kantine, som servere sunde og lækre retter.
  • Vi har gode arbejdsforhold og stor fleksibilitet med mulighed for hjemmearbejde, når du er er kommet godt ind i tingene.
  • Humøret er højt og vi lægger vægt på, at der er tid til grundig oplæring og sparring om opgaverne.
Hvad kommer du til at lave?
Din primære opgave bliver juridisk vurdering af anmeldelser fra borgere og virksomheder og fra styrelsens tilsynsførende og tekniske sagsbehandlere, med henblik på politianmeldelse.

Det indebærer bl.a. at skrive politianmeldelser og tage den efterfølgende dialog med politiet, anklagere og evt. anmeldte. Du vil hurtigt få ansvaret for dine egne sager. Desuden skal du hjælpe med forskellige andre forefaldende juridiske opgaver som fx aktindsigt, GDPR, og kvalitetssikring af regler inden for styrelsens fagområder.

Hvad forventer vi af dig?
Vi forestiller os, at du er studerende på jura eller HA-jur. uddannelsen, og at du interesserer dig for forvaltnings- og strafferet.

Og så ser vi gerne, at følgende afspejler dine stærkeste kompetencer:
Du er dygtig til at samarbejde. Du får en stor berøringsflade både internt og eksternt og kommer til at tale med mange forskellige mennesker i behandlingen af sager

Du møder alle med en løsningsorienteret, lyttende og positiv attitude. Også internt i teamet er du garant for sparring og videndeling.

Du er effektiv og samtidig grundig. Vi arbejder med komplekse sager, der kan udløse store bøder, og er derfor meget omhyggelige i sagsbehandlingen. Du går systematisk og selvstændigt til værks, uanset hvilken opgave du skal løse. Du tjekker altid detaljerne en ekstra gang, inden du sender en anmeldelse eller udtalelse afsted.

Du er en dygtig formidler. Du kan formulere dig mundtligt og skriftligt, så din modtager er helt med på, hvad du mener. Det gælder både, når du skriver en politianmeldelse, mailer med en kollega eller taler i telefon med en borger.

Du har stor respekt og forståelse for myndighedsarbejde. Der følger et særligt forvaltningsmæssigt ansvar med at arbejde i en styrelse, og det tager du på dig. Du står fast, når du ved, at du har ret – og du går tilbage og undersøger en sag nærmere eller spørger en kollega til råds, hvis du er i tvivl.

Vi vil gerne have din hjælp ca. 15 timer om ugen. Du har så vidt muligt fri til eksamenslæsning og efter endt oplæring kan mulighed for hjemmearbejde aftales.

Vi klæder dig på til dit fremtidige job
Som juridisk studentermedhjælper i Sikkerhedsstyrelsen får du både studierelevant erhvervserfaring og indsigt i arbejdet i en moderne, serviceorienteret og digital myndighed. Vi forventer, at du byder ind både fagligt og socialt, når du er her. Til gengæld har vi en klar ambition om, at du hos os:

  • Lærer at begå dig i en politisk ledet organisation med mange forskellige interessenter.
  • Skaber et godt netværk.
  • Lærer at samarbejde med mange forskellige fagligheder.
  • Bliver en god formidler.
  • Løser opgaver, som er relevante for dit studie.
Vi ansætter studentermedhjælpere ud fra kvalifikation og personlighed, og skeler mere til om du matcher holdet og de opgaver vi har, end hvor længe en ansættelse kan vare. Derfor søger vi i perioder lidt oftere nye medarbejdere.

Vi har et naturligt flow af nye og erfarne studentermedhjælpere og vi lægger alle en stor glæde – og indsats – i at oplære dig i et trygt miljø, så du er godt forberedt til dit første job, når studiet ender.

Sådan ansøger du
Du ansættes efter overenskomst mellem HK-STAT og Finansministeriet.

Tiltrædelse fra 15. november 2023

Arbejdsstedet er Sikkerhedsstyrelsen på adr. Esbjerg Brygge 30, 6700 Esbjerg.

Send din ansøgning via link på www.sik.dk senest den 13. oktober 2023.


Vi holder løbende samtaler.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe til Anita Munch Hansen tlf.: 33 73 21 39 eller Stine Pedersen tlf.: 25 10 39 66. har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår kan du kontakte HR-Rekrutteringspartner Mie-Pil Simmelsgaard-Madsen tlf.: 91 33 70 45.

Læs mere om Sikkerhedsstyrelsen og juridisk afdeling som arbejdsplads her: Jurister i Sikkerhedsstyrelsen

Vi glæder os til at høre fra dig!

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker
opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende
samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen
uanset alder, køn, seksualitet, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold.




INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Sikkerhedsstyrelsen, Esbjerg Brygge, 6700 Esbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5912958

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet