BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Studerer du til administrationsbachelor, eller lignende, og vil du omsætte teori til praksis? Vil du bidrage til den grønne omstilling, og myndighedsarbejdet med værditabsvurdering i forbindelse opstillingen af vindmølle- og solcelleanlæg? Så er det måske dig vi søger!
Om jobbet I Sekretariatet for Taksationsmyndigheden søger vi en studentermedhjælper, som vil indgå i et lille team bestående at tre administrative medarbejdere og en jurist. Vi arbejder tæt sammen, og hjælper hinanden. Du vil skulle løse et bredt udsnit af meget forskelligartede opgaver i forbindelse med administration af værditabs- og salgsoptionsordningen og i forbindelse med servicering af Taksationsmyndigheden. Taksationsmyndigheden er en uafhængig myndighed, som består af syv juridiske formænd og syv ejendomsmæglere, som vurderer værditab på beboelsesejendomme i forbindelse med opstilling af vindmølle- og solcelleanlæg. Sekretariatet for Taksationsmyndigheden er administrativt placeret i Energistyrelsen, men vi servicerer den uafhængige Taksationsmyndighed. Du kan læse mere om Taksationsmyndigheden og værditabs- og salgsoptionsordningen på www.taksationsmyndigheden.dk.
Du vil blive ansat som studentermedhjælper med arbejdssted i Center for Energiadministration i Esbjerg. Du vil blive tilknyttet en af ovenstående enheder, men vil kunne få opgaver i andre enheder i centeret afhængig af behov.
Om dig Du studerer fx til administrationsbachelor eller lignende, og har ca. et års anciennitet på studiet. Vi håber du vil tage del i den gode stemning vi har, og at du er interesseret i at dygtiggøre dig i offentlig administration og sagsbehandling. Desuden ser vi gerne, at du er:
- Serviceorienteret og har gode samarbejdsevner
- Systematisk, grundig og detaljeorienteret
- God til at formidle dig i skrift og tale
- Nysgerrig på at lære mere om administration af Co2-kvoterordningen, energimærkningsordningen eller værditabs- og salgsoptionsordningen
- Øvet bruger af Excel og Office i øvrigt
- Vi arbejder i teams, hvor vi sparrer på tværs og lærer af hinanden.
- Vi vægter samarbejde og videndeling højt.
- Vi har stor ekstern kontaktflade til både private, professionelle og interesseorganisationer.
- Vi har en travl hverdag med en uformel omgangstone, gode kollegaer og ikke mindst en god dynamik.
Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til den relevante overenskomst indgået med Finansministeriet.
Ansættelsesområdet er Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet med tilhørende institutioner.
Supplerende oplysninger kan fås ved henvendelse til kontorchef Claus Meineche, telefon 33 92 77 93 eller Anne Mette Kristensen telefon 33 95 43 56.
Energistyrelsen betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Sådan ansøger du Du søger via www.ens.dk/job. Benyt funktionen "Søg stillingen" på stillingsopslaget. Din motiverede ansøgning med CV, eksamensbevis inkl. karakteroversigt og eventuelle øvrige bilag skal være indtastet senest den 8. december 2023. Samtaler forventes afholdt løbende. Tiltræden forventes 1. januar eller 1. februar 2024
Kandidater til stillingen skal være indstillet på at skulle udarbejde en opgave i forbindelse med rekrutteringsprocessen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Energiadministration, c/o Energistyrelsen, Niels Bohrs Vej , 6700 Esbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5948033