BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at understøtte smidig handel på tværs af grænser? Er du grundig i din opgavetilgang, og trives du med administrative opgaver? Kan du balancere mellem at levere god service og varetage myndighedsrollen, og kan du holde hovedet koldt, når det går stærkt? Så er du måske vores nye kollega!
Bidrag til effektiv toldbehandling
I Toldstyrelsens ekspeditions- og varekontrolenheder har vi til opgave at sikre korrekt toldafregning gennem ekspedition og kontrol af varer. Med effektiv toldbehandling bidrager vi til, at import, eksport og forsendelse holdes kørende ved at garantere nøjagtig registrering og smidigt samarbejde med chauffører, speditører og virksomheder. På den måde er vi afgørende for, at varer kan komme ind i og ud af Danmark og EU. Vi er til stede ved grænser rundtom i hele landet og varetager vores opgaver via direkte kundekontakt, mail og telefon.
Du bliver en del af enheden Ekspedition og Varekontrol Syd, som består af 55 medarbejdere fordelt på lokationer i Padborg, Esbjerg, Billund og Middelfart. Du vil sammen med kolleger indgå i en vagtplan og blive en del af vores team på Esbjerg Havn.
Dine opgaver vil omfatte:
- ekspedition af import, eksport og forsendelse af varer
- sagsbehandling
- håndtering af certifikater og kontrol af bestemmelser for særlige varer.
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende. Måske har du en handels-, administrations-, kontor- eller shippinguddannelse. Det kan også være, at tidligere jobs har givet dig gode forudsætninger for at varetage opgaverne, fx gennem erfaring med kontrol- og ekspeditionsopgaver eller skriftlige rapporteringer.
Du skal være vant til og trives med at arbejde digitalt, da mange toldprocedurer håndteres i it-systemer. Erfaring fra en offentlig myndighed og indblik i toldområdet, herunder erfaring med varekontrol og ekspedition, vil være en fordel, men den væsentligste faktor for at få succes i jobbet er din personlighed og den måde, du møder arbejdsopgaverne, kollegerne og virksomhederne på.
Vi lægger derudover vægt på, at du:
- trives med kundekontakt og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog
- kan varetage myndighedsrollen, samtidig med at du optræder imødekommende og serviceminded
- udstråler ro og tålmodighed og optræder professionelt – også i pressede situationer
- kan overskue og håndtere mange opgaver på én gang og trives med mange forskelligartede opgaver – stort som småt
- bidrager aktivt med forslag til forbedring af arbejdsgange
- har en god energi, er god til at samarbejde og trives med en bred kontaktflade både internt og eksternt.
Opgaverne i Toldstyrelsen er unikke, og som en del af din onboarding vil du deltage i både e-læring, sidemandsoplæring og intern undervisning. Har du lyst til at lære og mod til at søge sparring og hjælp, kommer du rigtig langt, og stillingen rummer gode udviklingsmuligheder.
Vi sikrer effektiv toldkontrol
Toldstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I kontrolenhederne arbejder vi hver dag på at sikre det danske samfund mod ulovlige og farlige varer og på, at virksomheder og borgere betaler den korrekte told. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.
I enheden Ekspedition og Varekontrol Syd har vi en uhøjtidelig omgangstone og taler med hinanden om dagens oplevelser. Vi er gode til at videndele og sparre med hinanden, da det er afgørende for, at vi kan løse vores opgaver godt og hele tiden bliver bedre.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest tirsdag den 16. juli 2024.
Har du spørgsmål med hensyn til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Kristian Johnsen på telefon 72 38 45 87.
Vi forventer at holde samtaler onsdag den 24. juli 2024.
Tiltrædelse hurtigst muligt eller efter aftale.
Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.
Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste.
Du vil blive ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Arbejdsstedet er Zodiakvej 1, 6700 Esbjerg.
Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Esbjerg, Nørregade, 6700 Esbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6078352