Vikariat som Logopæd i Stemmeteamet - Søges til spændende opgaver i udviklingsorienteret arbejdsmiljø

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Logopæd i stemmeteamet går på barselsorlov, så vi søger en kollega, der kan vikariere 37 timer pr. uge.
Vikariatet er fra 1. oktober 2024 eller efter aftale.

Vi tilbyder et spændende vikariat på en udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor borgeren er i centrum, og hvor kvalitet og arbejdsglæde er i fokus.
Hos os får du kolleger, der engageret arbejder med logopædiske opgaver i 4 teams, høre-, læse/mat-, stemme-/tale- og hjerneskadeteamet.
Du vil indgå i stemmeteamet.

Arbejdsområderne indenfor stemmeområdet er stemmevanskeligheder, laryngektomi, EILO/VCD, kronisk hoste, modificering af stemmen tilpasset sit køn, udtalevanskeligheder som følge af mundhuleoperation samt stammen, løbsk tale og andre uspecificerede talevanskeligheder.
Det er mest ene-undervisning, men også undervisning på små hold.

Dine arbejdsopgaver
Du skal arbejde efter lov om specialundervisning for voksne med borgere med kommunikationsvanskeligheder, der påvirker aktivitet og deltagelse i hverdagen som følge af stemme- eller talevanskeligheder. Beskriv gerne i din ansøgning hvilke af områderne du har størst interesse for og erfaring med. Der vil være introduktion til opgaverne.

Konkret skal du:                                                             

  • udrede, visitere og gennemføre kvalificeret undervisning vedrørende stemmevanskeligheder og andre udvalgte områder inden for stemmeområdet.
  • udføre rådgivning og vejledning samt specialpædagogisk bistand
  • arbejde med udgangspunkt i "DTHS-god praksis" samt ICF terminologi
  • arbejde tværfagligt med relevante samarbejdspartnere
  • varetage skriftlig dokumentation, kort præcist og fyldestgørende
  • sparre og dele viden med dine kolleger
  • indgå i øvrige opgaver, som f.eks. undervisning af pårørende, og af andet fagpersonale tilknyttet borgere.

Vi søger efter dig, der er uddannet audiologopæd eller logopæd som
  • Har kendskab til og gerne erfaring med opgaverne
  • Formår at sætte den enkelte borger i centrum for dit arbejde og at skabe tillidsfulde relationer til dem.
  • Kan inddrage borgerens omgivelser som en væsentlig del af dit arbejde.
  • Arbejder med faglig stolthed og er professionel.
  • Arbejder selvstændigt, struktureret, ansvarsfuldt og formår at bevare overblikket over egne opgaver.
  • Har overskud af energi, menneskeligt såvel som fagligt. Det betyder, at du vægter at være fagligt opdateret, og at du også har de menneskelige kompetencer, der kræves for at rumme og for at arbejde målrettet med mange typer af mennesker, der er påvirkede af deres funktionsnedsættelser i større eller mindre grad. 
  • Er en fleksibel teamplayer med lyst til at indgå i en videndelingskultur
  • Er positivt tænkende og bidrager til vores gode arbejdsmiljø

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst (LC-området).

Ved ansættelse skal straffeattest fremvises.

Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.

Yderligere oplysninger får du hos leder Hanne Bachmann, tlf. 76 16 34 14. Du kan også kontakte os via e-mail: komoghjaelp@esbjerg.dk

Ansøgningsfrist:
15. august 2024

Ansættelsessamtaler finder sted 20. august 2024

Går du videre efter ansættelsessamtale, vil der blive indhentet referencer fra nuværende og/eller tidligere arbejdsgiver, hvis du fortsat er i betragtning til stillingen. Du vil blive informeret inden, der bliver indhentet referencer.

Ansøgningen sendes elektronisk. Klik på "send ansøgning" nederst og vedhæft:
  • ansøgning
  • CV
  • eksamensbevis/resultater
  • relevant dokumentation og om muligt referencer i Word eller PDF format
  • gerne billede.
_________________________________________________________________
Kommunikation & Hjælpemidler har som opgave at bidrage til at borgere med nedsat funktionsevne bliver mest muligt selvhjulpne til størst mulig aktivitet og deltagelse i samfundslivet.
Det sker via indsatser efter lov om specialundervisning for voksne og indsatser efter serviceloven på særlige hjælpemiddelområder.
Målgruppen er borgere med nedsat funktionsevne der falder indenfor følgende områder og emner; syn, høre, tale, stemme, hjerneskadede med kommunikative vanskeligheder, ordblindhed, alternative kommunikationshjælpemidler, kognitive hjælpemidler, hjælpemidler til børn, indretning af bolig, indretning af bil samt siddestillingsanalyse. Vi sagsbehandler ansøgninger om kropsbårne hjælpemidler.
Kommunikation & Hjælpemidler leverer ydelser til borgere i Billund, Fanø, Esbjerg, Varde og Vejen kommune.

Vision:
Kommunikation & Hjælpemidler er et center med specialister, som stræber efter høj faglighed og effektive arbejdsmetoder. I samarbejde med andre specialistcentre forholder vi os til og inddrager den nyeste viden og teknologi i vores praksis. Vi tager udgangspunkt i borgerens ønsker, behov og ressourcer og inddrager borgeren som aktiv deltager i hele forløbet.
Kommunikation & Hjælpemidler er en arbejdsplads, hvor højt fagligt niveau, tværfaglighed og dynamik præger arbejdet. Vi lægger vægt på videndeling og metodeudvikling.
Kommunikation & Hjælpemidler er en arbejdsplads med et engageret personale og et godt arbejdsmiljø.

Læs mere om os på vores hjemmeside www.esbjerg.dk/komoghjaelp.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=f364d23b)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Esbjerg kommune, Fyrparken, 6710 Esbjerg V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6091210

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet