Administrativ medarbejder til Energistyrelsens Center for Energiadministration i Esbjerg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at fremme accepten af vedvarende energi? Har du overblik og erfaring med sekretariatsbistand eller anden sagsadministration? Brænder du for god kundeservice, er nysgerrig, systematisk, grundig og detaljeorienteret? Så har vi det perfekte job til dig.



Om jobbet Vi søger en administrativ medarbejder, der aktivt vil arbejde med sagsbehandling, borgerhenvendelser og administration. Du kommer primært til at arbejde med den statslige støtteordning ”Værditabsordningen”, der vurderer borgeres mulighed for at få værditabserstatning ved opstilling af kommende VE-anlæg i nærheden af deres beboelsesejendom. Du vil også komme til at arbejde med alt fra mindre, praktiske opgaver til regler og juridiske rammebetingelser, der er i konstant bevægelse, og hvor opgaverne løses under stor politisk bevågenhed. Derudover skal du assistere enhedens økonomiansvarlige med håndteringen af udbetalingsanmodninger.



Du vil skulle arbejde i et team der pt. består af 4 kolleger og en studentermedhjælper. Vi forventer, at du spænder bredt i kompetencer og villig til at hjælpe til, der hvor det brænder. I teamet arbejder vi selvstændigt med egne projekter, men alligevel i et tæt samarbejde, hvor vi hjælper hinanden. Du vil skulle løse et bredt udsnit af meget forskelligartede opgaver i forbindelse med administration af værditabsordningen, og i forbindelse med servicering af Taksationsmyndigheden. Taksationsmyndigheden er en uafhængig myndighed, som består af syv juridiske formænd og syv ejendomsmæglere, som vurderer værditab på beboelsesejendomme i forbindelse med værditabsordningen. Sekretariatet for Taksationsmyndigheden er administrativt placeret i Energistyrelsen, men vi servicerer den uafhængige Taksationsmyndighed. Du kan læse mere om Taksationsmyndigheden og værditabsordningen på www.taksationsmyndigheden.dk.



Dine opgaver vil bl.a. bestå i:

  • Besvarelse af mundtlige og skriftlige henvendelser vedr. værditabsordningen.
  • Journalisering af indkomne anmeldelser og udsendte breve i sagsbehandlingssystemet F2.
  • Indhentelse af sagsoplysninger og videresendelse af partsindlæg.
  • Deltagelse som Taksationsmyndighedens sekretær på besigtigelser af beboelsesejendomme.
  • Udarbejdelse af udkast til afgørelser.
  • Kontakt til opstiller af vindmøller eller solcelleanlæg.
  • Opdatering af hjemmeside.
  • Udarbejde referat til møder med Taksationsmyndigheden
Du kan forvente rejseaktivitet inden for Danmarks grænser, da du deltager i besigtigelser af beboelsesejendomme som sekretær for Taksationsmyndigheden. Det forventes derfor, at du har kørekort til personbil.



Om dig Vi forventer, at din hidtidige erfaring enten fra studiet eller fra anden relevant erhvervserfaring giver dig et godt udgangspunkt for at kunne indtræde i rollen som administrativ medarbejder. I tillæg hertil forventer vi, at du:

  • er administrationsbachelor eller har en anden relevant uddannelse. Nyuddannet vil også komme i betragtning.
  • har kendskab til offentlig forvaltning, herunder forvaltningsret eller lysten til at lære herom.
  • er omhyggelig, samt tør og evner selvstændigt at løfte et stort ansvar og drive processer frem.
  • er struktureret, har øje for detaljen, er grundig af natur og kan levere resultater af høj kvalitet.
  • er nysgerrig, i stand til at arbejde fleksibelt og evner at være omstillingsparat.
  • er god til at formidle dig i skrift og tale, så du kan forklare komplekse problemstillinger på en kortfattet og forståelig måde over for borgerne.
  • trives med til tider rutineprægede opgaver inden for fastsatte tidsfrister og kan bidrage til den digitale udvikling, som vi står overfor.
  • er serviceorienteret og har gode samarbejdsevner.
  • er en god kollega med godt humør, der sætter pris på videndeling og faglig sparring.
  • har kørekort samt er øvet bruger i Excel og Office.


Løn‐ og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til den gældende overenskomst for HK´ere i staten som administrativ medarbejder. Ansættelsesområdet er Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet med tilhørende institutioner. Vi er en fleksibel arbejdsplads med mulighed for at arbejde hjemmefra mandag og fredag. Arbejdsstedet er i Center for Energiadministration, Niels Bohrs Vej 8D, 6700 Esbjerg.



Supplerende oplysninger kan fås ved henvendelse til kontorchef Claus Meineche på telefon 33 92 77 93.



Energistyrelsen betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.



Ansøgning Benyt funktionen "Søg stillingen" på stillingsopslaget.

Din motiverede ansøgning med CV, fuldt eksamensbevis samt eventuelle øvrige bilag skal være indtastet senest den 20. februar 2024.



Tiltrædelse: Hurtigst muligt, men vi venter på den rette.



Kandidater til stillingen skal være indstillet på at skulle udarbejde en mindre opgave i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Kandidater skal ligeledes være indstillet på, at der muligivs trækkes referencer i rekrutteringsprocessen.





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Energiadministration, c/o Energistyrelsen, Niels Bohrs Vej , 6700 Esbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5986828

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet