Esbjerg Spejdermuseum har delt et nostalgisk tilbageblik på KFUM-spejdernes korpslejr i 1960, hvor menuen bestod af "abrikossuppe" og "svensk pølseret". Spejdere fra Esbjerg ankom til lejren med musikalsk opbakning og hyggelige stunder fyldt med madlavning i det fri.
Museet opfordrer spejderne til at se tilbage på gamle lejroplevelser, hvor måltider ofte blev tilberedt med en god portion kreativitet og lejrstemning. Henover sommeren vil museet hylde denne lejrkogekunst og de minder, den bringer frem.