BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Sikkerhedsstyrelsen er en del af Erhvervsministeriet og har ansvaret for markedsovervågning hovedsageligt omkring teknisk sikkerhed i Danmark. Vi er en statslig styrelse, der arbejder med kontrol og tilsyn inden for fx el, gas, tobak, e-cigaretter, tatovører, huseftersynsordningen (tilstandsrapporter og elinstallationsrapporter), fyrværkeri, legetøj og andre generelle forbrugerprodukter.
Sikkerhedsstyrelsen er en ambitiøs og udviklingsfokuseret organisation med fart på. Vores ambition er at udvikle kerneforretningen - markedsovervågning - med udgangspunkt i at sikre øget sikkerhed samtidig med,at vi skaber høj værdi for kunderne og samfundet generelt.
Vi søger nu en økonomiassistent, som i samarbejde med den nærmeste kollega sikrer, at bogholderiet kører på velsmurte skinner, og som samtidig bidrager til servicering af huset på såvel det økonomiske område samt ift. fx indkøb og leverandørstyring vedr. bl.a. den praktiske bygningsdrift (fx serviceaftaler).
Du skal kunne ramme præcist på tastaturet, når der skal laves fx fakturaer, afstemninger, rejseafregninger, debitorstyring osv. Samtidigt skal du kunne løfte blikket, når du deltager i fx effektiviserings- og udviklingsopgaver, og når huset har brug for hjælp og servicering omkring driften af huset, bilerne og indkøb.
De mest rutineprægede bogholderiopgaver i forbindelse med afstemning og bogføring kommer ikke til at give bunker på dit bord. Disse opgaver løses nemlig eksternt hos statens centraliserede bogholderi ”Statens Administration”.
Samtaler forventes afholdt onsdag den 10. januar med evt. 2. samtaler (inkl. test) tirsdag den 16. januar. Stillingen søges besat pr. 1. marts 2024.
Hvad forventer vi af dig?
Du bliver en del af afdelingen Økonomi og Styring, der udover dig pt. består af en økonomiassistent, fire fuldmægtige, en specialkonsulent, en økonomichef og ledes af en kontorchef. Vi har ansvar for den overordnede økonomi- og ressourcestyring i styrelsen. Du og din nærmeste kollega er det team, vi i det daglige kalder ”bogholderiet”, men som er en tæt integreret del af resten af afdelingen og huset generelt.
Du er den rette til jobbet, hvis du kan sætte hak ved disse kompetencer:
- Du er struktureret og elsker at arbejde med tal. Du er naturligt (meget) struktureret, grundig og elsker selvsagt at arbejde med tallene, og du gør det med et vågent øje med fokus på præcision – også selv om deadline er lige om hjørnet
- Du er effektiv og har overblik. Du evner at fordybe dig og have styr på detaljen, men kan samtidig holde overblik over øvrige opgaver, så du altid sikrer den rette prioritering.
- Du er omstillingsparat. Du vil have en omskiftelig – og ofte travl - hverdag, som hurtigt kan veksle mellem det fordybende analyse/afstemningsarbejde til her-og-nu løsning af problemer af mere praktisk karakter ift. fx husets drift. Du vil således opleve løbende at kunne blive forstyrret af henvendelser fra kollegaer i huset og afdelingen, hvorfor du skal kunne evne omskifteligheden, men også at prioritere og skærme af, når tiden og opgaverne, kræver det.
- Du har super gode samarbejdsevner. Du evner og sætter pris på godt samarbejde. Du kan naturligt fordybe dig og sikre at bundlinjen stemmer, men har også en udadvendt natur, der sikrer godt samarbejde og god sparring med dine kolleger. Du er en holdspiller, der naturligt har fokus på fælles bedste, og hvordan du kan bidrage hertil.
- Du er nysgerrig. Du sætter pris på og trives i driften, men har også et udviklingsfokus. Du er nysgerrig på forbedringer og spiller naturligt ind i procesforbedringer og optimeringsforslag.
- har en kontoruddannelse, administrationsbachelor eller lignende
- gerne har et par års erfaring fra lignende stilling
- har flair for at sætte dig ind i regler og processer og kan omsætte det til forståelig vejledning af dine kollegaer og kunder
- mestrer de digitale processer, hvor fysiske papirer og mapper på dit skrivebord er en sjældenhed
- er rutineret bruger af Excel og Outlook. Måske har du endda kendskab til Navision, rejseafregning og digital fakturahåndtering (RejsUd og IndFak)?
Du kommer til at favne både klassiske bogholderiopgaver, opgaver relateret til driften af huset, mindre analyseprægede opgaver og skal være med til at spotte smartere måder at gøre tingene på. Opgaverne udføres med fokus på, hvordan du kan bygge bro mellem bogholderiet, den øvrige økonomistyring og resten af organisationen.
Dine vigtigste opgaver bliver:
- Bogholderi. Masser af opgaver venter utålmodigt på din ansættelse. Det er fx særligt fakturering, håndtering af rejseafregninger (herunder hotel- og rejsebestillinger), debitor/kreditorhåndtering, håndtering af indkøbsfakturaer, klassisk afstemning og afstemning af elektroniske betalingsløsninger.
- Ad hoc-opgaver. Du kan være sikker på, at ad hoc-opgaver ofte stikker hovedet frem. En af de ofte tilbagevendende er bogholderiets bidrag som bindeled til vores serviceleverandør ISS (rengøring og intern service) for at holde kontorfaciliteterne og bilerne i god drift. Endvidere vil du komme til at bidrage til indkøb af fx møbler og kontorudstyr.
- Udviklingsopgaver. Organisationen vokser og udvikler sig hele tiden. Du hopper om bord, når det handler om at forbedre forretningsgange og implementere nye systemer relateret til bogholderiet.
Vil du vide mere om jobbet, så kontakt Kontorchef Niels Ole Esbensen på tlf.: 61 71 21 50 eller Økonomichef Ole Olesen på tlf.: 33 73 20 33. Hvis du vil vide mere omkring løn- og ansættelsesforhold så kan HR-Rekrutteringspartner Mie-Pil Simmelsgaard-Madsen kontaktes på tlf.: 91 33 70 45.
Du kan også læse mere omkring det at være ansat i Sikkerhedsstyrelsen ved at gå ind under Job og Karriere på vores hjemmeside http://www.sik.dk, hvor du også kan læse mere omkring det arbejde som Sikkerhedsstyrelsen laver.
”I Sikkerhedsstyrelsen tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.”
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Esbjerg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sikkerhedsstyrelsen, Esbjerg Brygge, 6700 Esbjerg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5959109